Röttle by vid Vättern

Vi stannade till vid Röttle by också, den där dagen på väg mot Vadstena. Det är ett speciellt ställe med fina miljöer, men jag lyckades inte uppbåda någon riktig känsla för platsen. Kanske på grund av att vi har varit där ett par gånger förut och kanske för att temperaturen nu började stiga upp mot 30 grader. Då brukar jag bli påverkad. Några bilder lyckades i alla fall fastna på minneskortet.
En ordentlig höjdskillnad är det från "toppen till botten" av ravinen som slutligen mynnar ut i Vättern. Denna varma dag var det många som badade där (fast de fick inte vara med på bild).

Kommentarer

  1. Väldigt fint! Den där ljuvliga bron på första bilden med det röda huset i bakgrunden. Underbar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser andras bilder och läser andras uppskattande ord om platsen, men själv kände jag inget särskilt (denna gång), men jag minns att vid vårt första besök för kanske 30-40 år sedan då tyckte jag (också) att det var toppen.
      Tack Anna

      Radera
  2. Har passerat genom byn en gång. Vackert, absolut. Men ibland orkar man bara inte ta in allt det vackra. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Vid den temperaturen kokar min hjärna och jag kan inte annat än sitta och kippa efter luft. Jag är imponerad över att det ändå blev en liten fotorunda och med väldigt vackra motiv. Alla bilder är så fina men den näst sista föll jag lite extra för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite imponerad av mig själv att jag orkade gå ner och upp för den där branta backen i hettan. ;) Nu känner vi oss klara med den här platsen.
      Tack för bilduppmuntran Ingrid

      Radera
  4. För ett par år sedan besökte vi Röttle by efter att ha sett ljuvliga bilder och hört hur fint det var. Ok, det var väl fint men kanske hade vi för stora förväntningar för så märkvärdigt tyckte vi inte det var….

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där ja - då är vi inte ensamma om att inte bli wow:ade.
      Nu var det nog sista besöket för oss i Röttle by.
      Tack BM/Lars

      Radera
  5. Så många gånger jag haft i tankarna att stanna till här, men det har aldrig blivit av. Delade meningar, läser jag i kommentarerna, men som vanligt bör man upptäcka själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ungefär som när man läser hotellrecensioner, delade meningar.
      Så mycket annat spelar ju roll när man besöker en plats, är man själv på "humör", trött, hungrig, för varmt/kallt, regn o.s.v. Ibland stämmer allt och då blir det bra.
      Tack Stefan

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.