Brunstorps gård i Huskvarna

Nu kommer regnet här utanför mitt fönster, en ordentlig skur. Jag bestämmer mig för att jag vill ta tag i alla bilder som ligger och väntar på att ta´s om hand. Sagt och gjort. 

När vi åkte mot Vadstena för en övernattning där så ville jag passa på att besöka Brunstorps gård, som ju ligger utefter E4:an och alltså är lätt att svänga av till.
 
Naturen vid Vättern med de branta sluttningarna ned mot sjön lämpar sig bra för odlingar, och så är det vid Brunstorps gård också. 
Fruktträd finns det en himla massa och jag kan föreställa mig hur vackert det måste vara där när alla fruktträden blommar. Vilken dröm. 
Även andra odlingar förstås, både för "nytta och nöje".
 
Nu blir det ett helt sjok med bilder från platsen. 
Gillar ni röda hus, blommor och blader och kanske en fika, då rekommenderar jag ett besök.

Kommentarer

  1. Bar tvungen att googla. Nej, denna plats har jag missat. Ser ut att vara rn pärla. Ska kolla om det finns vandringsmöjligheter, för i så fall får det bli ett besök. Ha en fin vecka. //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi. Jag tänkte att det kanske var via dig som jag fick reda på det här stället.
      Vi valde en bra tid på året, när allt stod i full blom. Säkert väldigt vackert på vår och höst också.
      Tony har för sig att det fanns vandringsmöjligheter där. . .
      Tack Anna-Lena

      Radera
  2. Vilken härlig plats och vilka fina bilder du tagit. Sinnebilden av vår svenska sommar!

    SvaraRadera
  3. Hej Barbro! Vilket ställe, jättefint! Finns så många vackra platser att besöka. Ska till Omberg i veckan. Önskar dig en fin vecka! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh Omberg!
      Så himla fint där och i området runtomkring också. Vi har fina minnen därifrån.
      Hoppas att det blir lyckat!
      Tack Anna

      Radera
  4. Så fina bilder! Verkligen svensk sommar i kvadrat. Bild nummer tre är fantastisk, och när jag tittar noggrannare ser jag att det är ett dubbelgarage, det gör det ännu bättre på nåt sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi - inte tänkte jag på att det var ett garage.
      Väldigt mysigt ställe, charmiga röda hus och så alla odlingarna. Skapar trevnad.
      Tack Anna

      Radera
  5. Det här stället hade vi aldrig hört talas om, men då idylliskt! Verkligen en sinnebild för svensk högsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte förstå att vi har missat det också, under alla år som vi har åkt förbi där. Kanske är det nu på senare år som det har blivit mer besöksanpassat.?
      Det är bland det roligaste med sociala medier, att man får (och ger) så många tips.
      Tack BM/Lars

      Radera
  6. Det var verkligen en fin plats att besöka. Så vackert med all växtlighet och den lilla sjön med speglingar stannade jag till lite extra vid. Jag förstår att det var en njutning att gå omkring där bland fruktträd och annat fint och med ett härligt väder :D

    SvaraRadera
  7. Där har jag varit, men det var längesedan.
    Vackra bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra. Jag visste inte riktigt när det blev så här välordnat för besökare, men det har funnits ett tag då fastän vi aldrig har lagt märke till det.
      Tack Lena

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.