Jag var skeptisk

. . . men ändå beredd att ge en ny dammsugare en chans. 
De avlånga städskåpen som finns i lägenheter är för små om man vill ha in det viktigaste; dammsugaren (och dess tillbehör), skurhinken och en långskaftad borste med skyffel får ju bara plats med hjälp av milt våld. 
Maken föreslog att vi skulle köpa oss en skaftdammsugare trots att vår vanliga är relativt ny. Ok då! 

Döm om min förvåning när vi nu provkörde den. Vilken sugförmåga, vi blev nästan förskräckta när vi såg hur mycket som hamnade i behållaren, och mycket smidigare och lättare den var att köra omkring med (ingen sladd, ingen slang), jämfört med den traditionella. 
Perfekt för 71 m2. Supernöjda!

Kommentarer

  1. Roligt att ni blev så nöjda. Jag har en helt annan upplevelse men med ett annat märke. Kanske är det välkända electrolux man ska ha. Den ser dessutom ut att ha ett ganska platt munstycke som når in en bit under vissa möbler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt överraskad över hur bra den är.
      Det här var den senaste sladdlösa modellen från Electrolux och den kostade 2.800:-
      Vi har inga låga möbler alls, får däremot kolla senare hur det går med våra kontinentalsängar. Kan ju bli så att vi får ta där under med vår platta "mopp" istället.
      Nu har jag gått från skeptisk till omvänd. ;)
      Tack Ingrid

      Radera
  2. Vi har en liknande, Dyson, som vi köpte till husbilen. Den bor nu här i huset med oss och den funkar utmärkt, mycket bättre än ett stort åbäke :) Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte varför jag har haft en så skeptisk inställning till den här typen, kanske är det något från förr.
      Tack Anna

      Radera
  3. Samlas skräpet då i en behållare som ni tömmer efter varje sugning? Är det jobbigt?
    Kunde tänka mig detta alternativ - ska kolla priserna. Jag är också trött på slang, sladdar som fastnar, dammsugare som kräver stor plats och väsnas osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer. Testade att tömma den nu, efter din fråga. Det var inga problem på den här modellen. Lossar behållaren, skakar ur den och så kan man torka ur den också med en mjuk trasa.
      Många fördelar som sagt och nackdelarna har vi inte upptäckt än. ;)
      Tack Carita

      Radera
  4. Via jobbet kunde vi för två år sedan köpa billigt från Dyson (en av våra kunder). Jag köpte en skaftdammsugare och det är banne mig bland de bästa köp jag gjort. Nu är det t.o.m. roligt att dammsuga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Stefan - det här var ju riktigt kul att höra.
      Fortfarande nöjd efter två år alltså, då hoppas jag att vi är det också efter att ha använt den en längre tid.

      Radera
  5. Här har vi också diskuterat ett inköp av en sådan dammsugare, mycket för att kunna ta ut den till husbilen. Nu när vi bor i lägenhet får vi åka ut till Lars dotter för att kunna städa ur husbilen. Där har vi annars en dammsugare som hår på 12 V och knappt är börd att kallas dammsugare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det skulle väl kunna vara en bra idé. I en husbil/husvagn skulle ju den lilla hand-dammsugaren passa extra bra också, tänker jag.
      Tack BM/Lars

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.