En kort kvällstur

Maken hade fått ett tips via mail och eftersom objektet ligger nära, så "tog vi tag i det" direkt. Älskar kvällsljuset och friskheten. Älskar dock INTE anfallande myggsvärmar lika mycket. ;) 
Vi hittade fram till målet men kunde inte närma oss det så mycket som vi ville. 

På tillbakavägen fick vi syn på en ko-hjord. Det finns lite skygga och försiktiga kor (inte länge sedan som vi mötte några sådana) men de här var så roliga. 
När vi stannade till med bilen så började de att spana in oss ordentligt och sedan när jag öppnade bildörren för att gå ut och ta några bilder OCH prata med dem lite - ja då sprang alla i en himla fart mot mig. 
En del kom skuttande och krumbuktande (som på ett kosläpp) och så ställde de upp sig och glodde på mig. Ett väldigt mysigt möte. Jag berömde dem alla och talade om hur fina de var. ❤️

Kommentarer

  1. Åh, så fina djur korna är <3 Och fina foton fick du också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carita.
      Får alltid sådan lust att "prata med dem".

      Radera
  2. Kor sägs ju vara ett nyfiket släkte och de undrade nog vem du var. För många år sedan skulle vi vandra Kinnekulleleden med tält och mot kvällen sattes detta upp i en hage. När vi krupit in i det på kvällen kom de och när vi tittade ut stod ett 30-tal kor och buffade på tältet. Jag hade nog inte vågat gå ut men på morgonen var de borta…

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - vilken kul berättelse. Närkontakt med andra ord.
      Ja maken och jag pratade just om kornas beteende, att de liksom vill springa fram och kolla läget - men det känns ändå tryggt att det som igår, är ett stängsel emellan.
      Tack BM/Lars

      Radera
  3. Hoppas att ni hade staket emellan. Både myggsvärmar och kosvätmar får mej att springa... eller. ..tja... öka stegen//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. För min del absolut ko-svärmar före mygg-svärmar. ;) Fast ett staket emellan mig och korna vill jag ju gärna ha förstås.
      Tack Anna-Lena

      Radera
  4. De blev tydligen lika glada av att få titta på er som ni var glada för att ni fick se dem :D Kul att de visade sin glädje och nyfikenhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt riktigt Ingrid. Så tror jag faktiskt att det var. Jag var glad - de var glada. :)
      Tack

      Radera
  5. De ser så snälla och ofarliga ut, men väger ett antal hundra kilo, så man ska ändå ha respekt om man passerar genom en kohage...har jag hört :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är osäker på om jag skulle våga gå genom en kohage. . . Brukar tycka att det är skönt med ett elstängsel mellan mig och korna. Respekt ska man ha.
      Tack Stefan

      Radera
  6. Älskar kor! Osäkert om kor älskar mig, men jag tycker att dom är så fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - härlig kommentar. Jag vet ju inte om de älskar mig tillbax, jag VILL bara tro det. ;)
      Tack Elisabet

      Radera
  7. Fina ko-bilder!
    Fantastiskt alla kul ställen ni hittar.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Lena
      Mycket spaning blir det. ;)
      Mestadels på Instagram, men någon enstaka gång i vanliga tidningar också.

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.