Blommor, blommor, blommor. . .

Blomster-spam från Attareds Blomster i Örby.

Kommentarer

  1. Så det blommar i år. Så vackert det är.
    Här bor vi som i en park och häckar, äppelträd, gräsmattor och sådant sköts av förvaltare och inhyrda också men framför varje hus är stora rabatter som vi själva i huset ska sköta, är bostadsrätter. Och en vårdag skrev paret som sköter allt nu, de vill ha det så, blev för krångligt när alla turades om en vecka i taget, nu har vi planterat i rabatten och peta eller rör absolut inget, (lite irriterade för hänt), och det såg ut som lite grönt ogräs bara men blivit meterhöga blommor i olika färger tätt tätt och jag har aldrig sett den typen så måste fråga dem känner jag nu.

    De sköter allt inne också i entrén och tycker inte om när någon "rensat" i sina fönster och klämmer ner en blomma där.

    Otroligt vackra blev blommorna ute och de sköter allt perfekt. Sen kan det bli ett annat par, vi också haft det förut och flera med oss men så flyttar folk.

    Och lite tävlan är det vem som har finast framför husen☺️men jag säger alla har vackert och då blir de som sköter om väldigt glada, sällan någon säger något sådant.

    Nu blev jag inspirerad av dina blommor du visar och måste veta vad det är för sort här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica

      I vår (nya) centralort så är det tyvärr väldigt lite blommor och planteringar. Gräsmattor, träd och buskar är det som gäller. Tråkigt men lättskött förstås.

      Radera
  2. Så härligt att bli blomsterspammad i arla morgonstund. Ljuvliga bilder på ljuvliga blomster. Dahlior i sin fulla prakt, rudbeckior och annat som blommar den här tiden. Tack Barbro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag plockar inte men jag njuter verkligen av alla blommor. Ser att dahlior är väldigt populärt numera - och det är ju inte alls konstigt. Fantastiskt vackra!
      Tack Anita

      Radera
  3. En vacker bukett. Blommor får man aldrig nog av att fota. Tyvärr är jag dålig på ämnet flora & fauna, men antar att det inte är försent att lära sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut inte för sent Stefan. Jag kan inte säga att jag är någon stjärna heller när det gäller växter, men har väl lite koll.
      Kul att gå runt i odlingen och försöka få till bra bilder.
      Tack Stefan

      Radera
  4. Fantastiskt vackert - då fina bilder av en ljuvlig blomsterprakt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar! :)
      Jag passar på att fotografera när jag är på sådana där ställen. Här i vår nya centralort är det mycket dåligt med blommor och planteringar. Gräs, träd och buskar är det som gäller. Lättskött förstås men tråkigt.

      Radera
  5. Väldigt många fina blommor och en hade vackra droppar som glänste så fint. Det är lätt att köpa lite för mycket på en sådan plats.

    SvaraRadera
  6. Så vackra blomsterbilder! Dahlior är så vackra och ser ut att ha blivit en riktig modeblomma! I Varnhem vid kyrkan finns stora dahliarabatter med massor med olika sorter, så fint! Det är så tråkigt när de planerade utemiljön kring våra hyreshus att i de stora rundlarna finns knappt några blommande växter, bara låga gröna och en del gräs , när de vi åtminstone kunde ha en del vårblommande lökväxter.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.