Det kom ett sms

"- Vill du vara min försökskanin" var frågan? Jo men det kan jag kanske tänka mig, bara för att det är du som frågar. 

När jag började träna på gymmet här i Tranemo så lade jag märke till en ung kvinna som tränade hårt. Tunga vikter på maskinerna och det trots en liten och smal kropp. 
Fantastiskt att man kan träna upp sina muskler till en så hård belastning fast man ser ut som en klen typ. 

Hennes personlighet och muskelstyrka tilltalade mig på nåt vis. Trots att hon sällan säger någonting utan är fokuserad på sin träning, så nämnde hon vid något träningstillfälle att hon nu skall utbilda sig till personlig tränare. 
Vet inte om det kanske är ett grundkrav för att kunna bli anställd vid vissa gymkedjor. En del av utbildningen är klar och nu ska det bli praktik. Ingenting är bestämt utan först blir det ett avstämningsmöte med henne på måndag, så får vi se. 

Jag får som alltid vara lite extra försiktig med min energiåtgång när det gäller saker som jag tackar ja till.

Kommentarer

  1. Trevligt både att bli tillfrågad och att kunna hjälpa en engagerad ungdom. Var bara rädd om dig och gör inte något du inte mår bra av. Men det är väl sådant en PT ska kunna ta hänsyn till och göra det bästa av för sin klient. Spännande att få följa detta :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var överraskande och kul.
      Numera är jag alltid försiktig jämfört med när jag var frisk. Tack för omtanken Ingrid.
      Hon är redan lite medveten om hur jag tänker när det gäller mina gränser och att vi ska lägga upp programmet så att det passar just mig. :) Det tänket ingår säkert i praktiken för att bli en bra PT.

      Radera
  2. Spännande! Rena drömmen att få en PT!//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - dock inte min dröm. Jag såg på mitt förra gym hur de kan vara. ;)
      Ska bli intressant att se hur just den här kvinnan lägger upp det.

      Jag älskar ju att träna helt själv, utan prat och utan musik - men hon kanske kan få mig att se andra fördelar. Främst är jag intresserad av att sätta mig mer in i hur ALLA träningsmaskiner fungerar. Det finns ju så många möjligheter med dem.
      Tack Anna-Lena

      Radera
  3. Det låter väl som en otrolig förmån att du kan få vara försökskanin åt en blivande PT. Det borde väl ingå i utbildningen att kunna sätta ihop program för personer i olika åldrar och med olika förutsättningar och behov . Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack BM/Lars
      Vi får se hur det blir på måndag. . .

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.