Morgonpromenad på Jälmåleden

Ljuvlig krispig och klar luft på morgonen. 
Senare idag och imorgon så skall det bli ordentligt varmt så det gäller att passa på tidigt på dagen. 

Vi gick bara en liten bit på leden (och tillbaka) så det blev endast 70 minuter, varav en stor del av tiden för mig gick åt till att n j u t a av skogens och sensommarens dofter. 
En del kallar det skogsbad nuförtiden. 

Letade efter färgglada svampar att fotografera men det var det dåligt med, kanske kommer de senare under hösten eller så var det inte "rätt" skog. 

Jag hade en helt otrolig tur med skärpa och skärpedjup på den här första bilden. Grymt nöjd!
Maken smälter in fint i de olika gröna nyanserna.
Trädens rötter konverterade jag till svartvitt. Visst kan fantasin nästan skapa varelser.?

Kommentarer

  1. Jag tror inte på tur i det här fallet utan mer på din fotoskicklighet :D Väldigt fina bilder från er sköna och krispiga promenad. Speglingarna i sjön är så fina och stubben med sin stjärna är spännande. Visst smälter din make in fint i allt det gröna och speglingarna är som sagt något jag gillar. Jag ser ett antal figurer i trädrötterna :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla ❤️
      Många gånger så känns det som att det är svårt att ha total kontroll över skärpan och djupet. Oftast när jag sedan tittar på datorn så är det inte riktigt så bra som jag hade velat, men idag så. :)
      En underbar morgon.

      Radera
  2. Vackert, vackert! Har inte gått leden denna sommar. Få se om det blir av.
    Dina bilder är så vackra. Får kolla en gång till. //Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder! Och den blå, är det ängsvädd? Så fin. Vackert att se allt och förstår att det var en väldigt fin promenad. / Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en vädd tror jag att det är. Tack för upplysningen, jag brukar alltid glömma vad den kallas.
      Tack Monica

      Radera
  4. Väldigt fina bilder, jag tror inte det var tur med skärpedjupet - du har fotat så mycket så du gjorde rätt inställningar tänker jag. Jag ser absolut lite olika varelser i de svartvita bilderna.

    SvaraRadera
  5. Inte är det ren tur med de lyckade inställningar på första bilden som du verkligen ska vara nöjd med. Som Stenmark sa någon gång ”Ju mer jag tränar desto mer tur får jag…”. Visst är det härligt att ge sig ut på fotopromenader. Igår kväll hade vi höstens första styrelsemöte i Fotoklubben och två härliga fotoutflykt planerades in i höstschemat, en till Torsö och en till Rösjömosse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för vänliga ord BM/Lars
      Rösjömosse finns på min att-göra-lista också. Ser fram emot era inlägg från era fotoutflykter senare.

      Radera
  6. Du ska med all rätt vara nöjd med den första bilden, ja egentligen allihop. En fin skildring av morgonpromenaden.
    Å visst är tidiga morgnar att föredra, inte minst nu när de är lite svalare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Ja morgnarna nu är toppenfina.

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.