Kalvs Familjecamping i Trivselbygden

OM jag någon gång mer i livet skulle kunna tänka mig att bo på en camping så är det där. Vilken pärla! 

Nu ser jag framför mig människor som under sin semester vill komma bort från sitt stressade vardagsliv, sin tättbefolkade bostadsort, storstadslivet och liknande miljöer. 
Att det finns många tyskar och nederländare som köper stugor i Småland eller på andra sätt spenderar sin ledighet där - det blev för mig fullkomligt logiskt när jag såg den här lilla familjecampingen. Rena rama idyllen. 

Att det ligger precis intill Kalvsjön med flera små badplatser, frächt omklädningsrum (även toalett vid parkeringen för badgäster), möjlighet till fiske, att hyra kanoter och att helt enkelt bara V A R A där mitt i all frodig grönska, det bidrog till den positiva upplevelsen. 

En familj hade slagit upp sitt blå tält uppe på en liten höjd bland träden. De satt där utanför sitt tält och allt såg så himla mysigt ut. I alla fall för mig som tittade på - utan att veta någonting alls om deras egentliga situation.
Om man lyckas krångla sig över stenarna på väg mot denna lilla strand, så inbillar jag mig att det känns som sin alldeles egna.
Nu har ljungen börjat blomma. Så fint, så fint. . .
Den lilla stranden från en annan vinkel.
Campingen.
Ut på upptäcktsfärd.

Kommentarer

  1. Finns så många pärlor i vår närhet! //Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Jag har bott på många campingar över hela Sverige och oftast var det de mindre campingarna, där man inte står i långa trista rader på en stor yta, som lockade oss. Vi fricampade helst men innan duschar blev vanliga i husvagnar så valde vi att bo på camping ungefär varannan natt. Den här campingen ser jättemysig ut. Precis en sådan som vi hade velat hitta :D

    SvaraRadera
  3. Först var jag tvungen att googla på var den här pärlan ligger. Bilderna visar en härlig plats och även om vi inte bor speciellt ofta på campingar så väljer vi i så fall just sådana här små idylliska campingar.

    SvaraRadera
  4. Under tre års leverne i husbil så hann vi testa många. Och de små är absolut bra. Men vi tyckte att de allra bästa var de där varje boplats var stoooor. För att stå med en granne alldeles intill passade inte oss. Läckö camping var (är?) en sån, där man liksom hade sin egen del i skogen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det låter logiskt - att husbils/husvagns-platsens storlek spelar in.
      När vi tittar ut över olika campingar idag så tycker vi att det hela ser ut som packade sillar, särskilt de som bara består av en stor gräsyta.
      Fast när vi var unga och senare en barnfamilj så bodde vi ju likadant, det viktigaste var närheten till havet (då).
      Numer tänker vi annorlunda.
      Har starka minnen från de campingar som hade mycket träd kvar, där man ställde sin vagn lite som man själv ville och hade mycket utrymme runtomkring. Mysigt.
      Läckö camping har vi aldrig besökt, men efter din beskrivning så låter den som en sådan typ som jag minns att vi gillade.
      Tack Anna

      Radera
  5. Så mysigt det ser ut! Här skulle vi trivas! Jag fick googla för att se var det ligger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen en känsla av lugn och ro. Närheten till sjön och den vackra naturen gjorde att jag tyckte att det här var den ultimata campingen nu när jag är i den här åldern - man gillar ju olika saker under livets gång.
      Tack för kommentar Freedomtravel

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.