Attareds blomster

Ett tips på Insta (har ni hört det förut?) ledde till att vi tog en tur för att spana in ett nytt besöksmål. 
Attareds självplock, butik, blommor/krukväxter, grönsaker m.m. ligger i Örby, som i sin tur ligger nära Kinna/Skene-området i Marks kommun. 
Härifrån och dit så var det 4.3 mil - kanske lite långt bara för att ta en fika men, men. . . 
Fikautbudet var helt i min smak och vackert presenterat i charmiga glaskupor. Sedan gick man upp på det gamla höloftet och intog sitt kaffe med tillbehör. Enkelt men ändå gjort med en fin känsla för detaljer. 

Här följer lite allmänna bilder. Självplocksblommorna tror jag får bli ett eget inlägg - blomsterspam.

Kommentarer

  1. Ser trevligt ut.Tack för utflyktstips. //Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Helt förståeligt att ni lockades att åka dit och det var nog värt de mil ni åkte. Det fanns ju så mycket mer att se och njuta av än bara fikat :D Vilken mysig miljö och jag gissar att många plockar många fler blommor än de skulle ha köpt i en blomsterbutik. Svårt att motstå :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit så populärt i vårt område, med sådana här självplocksställen. Hur är det uppe hos dig Ingrid?
      God fika, mysig miljö och en biltur. Inte fy skam.
      Tack

      Radera
  3. Vilket härligt utflyktsmål. En fika där var verkligen värt några mils biltur. Det finns så många kreativa människor ute på vår landsbygd, så kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer precis - så många idéer och småföretag. Självplock har ju blivit väldigt populärt. Jag brukar inte plocka men njuter av att gå omkring bland alla blommor ändå.
      På det här stället var det en mycket läskande och gott fikautbud som en extrabonus.
      Tack BM/Lars

      Radera
  4. Åh ett ställe för mig! Så otroligt fint och mysigt, älskar entreprenörer. Självplock har alltid tilltalat mig men jag har aldrig plockat blommor på det sättet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slås av hur mycket det poppar upp numera. Människor fyllda av drömmar och kreativitet, som sprider glädje till alla oss andra.
      Tack Anna

      Radera
  5. Du är MÄSTERLIG på såna här bilder! Vore jag ägare till Attereds självplock, skulle jag anlita dig som fotograf till all reklam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Elisabet! ❤️❤️❤️
      Tack.

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.