Scandic Stora Hotellet Nyköping

Vi bokade inte i förväg utan chansade på att det en söndagsnatt i september skulle finnas ett ledigt hotellrum någonstans i Nyköping - det gjorde det. 
Pratade med kvinnan i receptionen och valde ett lite större rum med fullstor säng som låg på översta våningen. Helt perfekt enligt mig. 
Vad jag uppskattar; sköna sängar (förstås), fräscht duschrum med reglage som inte kräver ingenjörsexamen, "tyst" läge i hotellet, att en lättillgänglig parkering (just här AIMO P-App) finns i anslutning till hotellet, kylskåp, vattenkokare med tillbehör, skohorn, tv och en fräsch frukostbuffé. 
Dessutom hade hotellet en fin uteservering i anslutning till entrén som dock inte var öppen när vi var där.

 

Kommentarer

  1. Allt som behövs för en skön vistelse :D

    SvaraRadera
  2. Det där ser riktigt fint ut. Lagom lyxigt, lagom lagom :-)

    SvaraRadera
  3. Och tydliga skyltar vid frukostbuffén, det betyder mycket. När det gäller sängar väljer jag nästan alltid två enkelsängar, då jag är van vid stort utrymme. Finge pv välja .., ja, då anar jag att valet föll på en härlig dubbelsäng ,-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi brukar också välja två sängar för att påverka varandra så lite som möjligt. Den här funkade dock väldigt bra.
      Tack Elisabet

      Radera
  4. Scandic har oftast fina sköna sängar med bra kuddar också, frukostar levererar de också bra. Nu blir man väl lite hemmablind med de poäng som följer med.

    SvaraRadera
  5. Lustigt hur man kan få så olika uppfattning om ett hotell. Just det här hamnade vi också på i maj i år. Förutsättningarna var annorlunda - vi fick brådskande kasta oss i bilen för att köra från Norrtälje till Skåne där min 98-åriga mamma låg döende på intensiven. Att ta sig genom storstockholm i rusningstrafik och med fallande mörker tar sin tid och vi orkade inte längre än till Nyköping. Jag ringde från mobilen för att höra om det fanns rum vilket det gjorde. Bokade ett dubbelrum för ca 1600:-. Kom fram och fick trassel med både p-automat och låsta dörrar från parkeringen in till hotellet och fick betala i förväg - då över 2000:-! När jag protesterade fick jag korthugget svar att detta var det enda alternativ som fanns. Det var inte fel på rummet - normal hotellstandard - men var dubbelsäng istället för två sängar som jag beställt plus att ena sänglampan var sönder - då var vi helt slut efter körning och oro så vi orkade bara gå och lägga oss. Frukosten var inget särskilt med, normal standard, men ett jäkla trassel för att ta sig ut på parkeringen igen med låsta dörrar och otydliga instruktioner. Samma korta, snäsiga svar om rumspriset. Jag hade där och då varken ork eller tid att stå på mig men skrev senare till Scandic om det hela. Inte ett svar!! På hemvägen bodde vi på ett supergulligt hotell i Ljungby med exakt samma rumsstandard för 1100:- med rolig restaurang och fantastiskt personal som gav oss otrolig service - skillnaden kunde inte varit större! Så Scandic Nyköping blir det aldrig mer för oss! Skrev Monet. (Och ja, min mamma klarade sig med nöd och näppe, svår infarkt till trots)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man.
      Säkert beror det mycket på förutsättningarna, tänker jag. Stress och oro är ingen bra resekompis.
      Aimo-appen funkade utan problem. Vi gick bara runt gaveln på hotellet så var vi vid entrén.
      Frukosten presenterades väldigt fint, tyckte jag. Flera olika ytor (för än det ena och än det andra), mysig belysning och trevlig frukostvärdinna som blev glad över uppmuntran. Att se personalen, småprata lite och ge lite beröm för det som man tycker är bra (på just det hotellet) - det brukar muntra upp.
      Jag bor där gärna igen (fast det är inte är så troligt). Nu har vi "gjort" Nyköping.
      Tack Monet

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Klart att stressen gjorde sitt till. Men det var klart oproffsigt att debitera oss flera hundra kronor mer än det vi rumspris vi bokade via bilen. Och sen vägra ens diskutera varför detta uppstått. Det andra var ju petitesser som vi också ”stod ut med”. Monet

    SvaraRadera

Skicka en kommentar