Ljuvliga september

Fantastiskt väder här hos oss, väldigt bra tajmat med utomhusaktiviteterna som vår lilla familj ägnade sig åt idag. Egentligen var planerna att fira sonens födelsedag inne i Borås, på restaurang - men planerna ändrades, och det var väl en himla tur. 

Istället blev det restaurang Höganloft på Isaberg Mountain resort som blev matstället för oss. Efter den goda maten så gick vi ut i solskenet. 
Son och sonhustru tyckte att 3-åringen skulle åka sitt livs första åktur i rodelbanan. Farmor (alltså jag) var liiite tveksam och jag hade fel, förstås. Vilken tur! 
Både föräldrarna och lille M tyckte att det var mycket lyckat. Efter det fick det bli glass idag igen - något som är en fredagsrutin egentligen men det fick bli ett undantag efter åkturen. 

Sedan strosade vi omkring och bara njöt. Tittade på alla olika roliga saker som barn och familjer ägnade sig åt. Det finns som sagt så himla mycket man kan göra här på Isaberg - det måste väl vara toppenkul för alla barn OCH vuxna.

 

Kommentarer

  1. Vilken tur att planerna ändrades så att ni kunde fira på den här fina platsen. Grattis till sonen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir det inte som man har tänkt, men bra/bättre ändå. :)
      Tack Ingrid

      Radera
  2. Jag åkte rodelbanan när vi var där, läskig tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åkte inte. Stod mest och väntade på att barnbarnet skulle komma ner. ;)
      B.

      Radera
  3. Det verkar vara en plats för alla åldrar. Tur med vädret hade ni också ser jag. I Nyköping vaknade vi till ösregn, men somnade till solsken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid trott att Isaberg var mest ett ställe för utförsåkning, men det verkar finnas ännu mer att göra under sommarsäsongen.
      Tack Stefan
      B.

      Radera

Skicka en kommentar