I närheten av Sjötofta

Sjötofta ligger knappt två mil härifrån och en liten bit utanför samhället ligger Ölkestorps kvarnar. Maken var en aning tveksam om att åka dit eftersom han hade varit där tidigare, men omtänksamt nog så hängde han med i alla fall. 
Kvarnar "till förbannelse" har väl fotograferats och skrivits om av mig på bloggarna genom åren, och någon gång utbrast jag att; näe inte en enda gammal kvarn till. ;) 
Trots att de flesta kvarnar är sig lika (bara olika grader av förfall) så brukar det alltid finnas någon liten detalj som jag kan fokusera på. 
Allt var föredömligt skött och det var tydligt skyltat från den lilla vägen som går mellan Sjötofta och Gislaved. 
Ännu en dag med underbart septemberväder och jag njuter storligen när jag är ute. Inte långt hemifrån alltså men en fotoutflykt som ändå gav mycket.

Kommentarer

  1. Oj, så vackert! Ni hittar de mest avlägsna och mest fantastiska platser. Tack för tips för en liten utflykt!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla!
    Kul att kunna tipsa.
    💚

    SvaraRadera
  3. Tänkte, medan jag skrollade på ditt bidrag från kvarnen, att nästan allesammans skulle kunna bli ljuvliga skrivbordsbilder! Du är sååå bra på att fånga närbilder!

    SvaraRadera
  4. Fortsätt du att fota kvarnar för, precis som du skriver, hittar man nya detaljer och naturen runt omkring är annorlunda varje gång. Fint dokumenterat och även några soppar kom med. Kanske fick de följa med er hem :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!
      Misstänker att det kan bli nån mer kvarn framöver. ;)

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Alltid så fina bilder med varierande motiv. En utmärkt utflykt tänker jag, även om det var ytterligare en kvarn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännu en kvarn. ;)
      Tack för uppmuntran Anna.

      Radera

Skicka en kommentar