Titta på serier-väder

Har så himla svårt för att titta på tablåtv numera. Undviker ju nyhetssändningar i för stor dos också, så det blir inte mycket som jag "står ut med" längre. Dessa (samma) kändisar som snurrar runt i alla olika program.
När man väljer att titta på bra gjorda serier och filmer, så blir man också väldigt kräsen. Inte mycket annat duger längre. 
Så vi letar ständigt efter nya serier/filmer att titta på. Hittade en på NETFLIX härom veckan som har ett strålande manus - alltså dessa två huvudrollskaraktärer som levererar det ena efter det andra, ofta en dialog som jag skrattar till åt. 
Fantastiska skådespelare och jag känner starkt för Christina Applegate som drabbats av MS, något som tydligt märks (för mig) i den 3:e säsongen. 
Själv säger hon i en intervju att hon inte orkar titta på denna den sista säsongen eftersom hon så tydligt ser tecknen på att hon är sjuk. Jag förstår henne.

Kommentarer

  1. Tablå-tv fångar mig på bara vissa program. Ekonomibyrån, Utrikesbyrån och Politikbyrån, samt nyhetsprogrammen. Tyvärr är det ju så, att är en artist populär, så får man se den människan i alla möjliga program och man blir så less. Ett tag var det den här Erik .., nu är det Farah Abadi och den sistnämnda är hur rar och fin som helst, men det blir bara för mycket. På Spåret självklart; det missar vi aldrig när det är den tiden på året. Men alla andra lekprogram .., nej, där kan jag vara utan. Vi har vare sig Netflix eller HBO och säkert fler som vi inte kan se (men får logga in på ett av barnens konto, men det glömmer jag alltid bort). Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där -byråprogrammen gillar jag också.
      När vi bodde i huset så hade vi bara SVT1 och 2 och TV4. Nu i lägenheten så ingår ett mycket större utbud i hyran - det hjälper inte, hittar fortfarande inte mycket som jag vill titta på.
      Helt klart har man själv och nutiden skapat detta nya tv-tittandebeteende, man vill bara titta på det som är riktigt bra och som passar en själv.

      Radera
  2. Man blir kräsen när det finns ett så stort utbud och jag har full förståelse för att du väljer bort många nyhetsprogram och andra program med kändisar. Jag tittar däremot gärna på rapport och på vissa inslag i någon av morgonsändningarna. Men i övrigt väljer jag serier efter intresse och om jag tröttnar slutar jag helt enkelt att titta. Det är inte alltid jag orkar hänga med men underligt nog kan min hjärna låta mig fokusera på tv-serier. Bara att tacka och ta emot :D

    SvaraRadera
  3. Var många år sedan jag såg tablå-TV. Att streama det jag har lust att se gör att jag inte bara sitter och låter kvällen gå utan väljer vad jag jag ska göra. Det känns bra. Varken ser eller läser nyheter. Scrollar nyhetesappen ibland. Men oftast berättar Roger det som är viktigt istället.

    SvaraRadera
  4. Vi ser på nyhetsprogrammen och vissa dokumentärer. Jag är trött på att samma personer håller i "alla" program. Jag är heller inte intresserad av alla dessa s k lekprogram med s k kändisar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar