Utflyktsväder

Inte ett moln så långt ögat kunde nå. Då blev jag fotosugen. 
Fick en idé om ett mål inte långt härifrån. Maken hängde på. 
I mitt Insta-flöde har jag fått upp ett kontotips vars innehavare anlägger en snittblomsodling med självplock och det i samband med en gårdsbutik som ibland också har kaffeservering. Ville gärna kolla upp var det låg för ett besök senare när odlingen är i säsong. "Vädd och Vallmo" heter kontot och tillika företaget. Beläget strax utanför Svenljunga
Efter traktens första frostnatt. . .

Kommentarer

  1. Det är inte klokt så fina bilder du har tagit! Bild 3, t.ex. Helt sagolik! /Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju för gullig - tack Elisabet
      Vilken tur jag hade att vattnet hade frusit på natten och blommorna liksom fastnat. Det var så vackert.

      Radera
  2. Även om det inte är säsong för självplock i blomsterhaven så fanns det en hel del fint att fota. Väldigt vackra foton :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har ju liksom öppet fastän det är stängt. ;)
      Ställer ut olika blommor, buketter, kransar m.m. och så är det "Swish & Grab" som gäller. Smart.
      Tack för snällord Ingrid

      Radera
  3. En sån härlig business! Alltid roligt med självplock och att ni kunde gå runt där nu trots att det inte fanns något att plocka. Men fina bilder fick du till i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det poppar upp fullt med sådana här självplocksställen i Sverige nu och sedan en tid tillbaka.
      Jag tänker mindre på att plocka och mer på att hitta fina motiv. ;)
      Tack för fotouppmuntran Anna!

      Radera

Skicka en kommentar