Uppskattade tips

Det är mycket trevligt när man får tips i möten med människor i verkligheten också. Jag hittar annars många utflyktsmål genom att följa andra kontoinnehavare på Instagram som (också) tycker om att utforska södra Sverige på olika sätt. 
Igår fick jag ett tips från en infödd Tranemo-bo, som känner till omgivningarna väl p.g.a. att hen är träningsintresserad och springer mycket i naturen. Det gick inte en lång stund efter att vi hade talats vid tills maken och jag försökte leta upp området som tipsats om. Inga problem att hitta, bara lite ont om parkeringar eftersom de infarter som fanns tydligt markerade att det var parkering förbjuden. Bilderna från promenaden kommer härunder. 

För övrigt så har jag nu (efter 3 1/2 månaders väntan) genomgått en något jobbig undersökning på SÄS, och efter en bra smärtstillning och lugnande medel så gick undersökningen mycket bättre än befarat. 
Det ska jag minnas om jag behöver genomgå den igen. 
Fantastisk personal som tog hand om mig. Enbart stöttande kvinnor och det var även en ung kvinnlig läkare som genomförde själva undersökningen, med ett mjukt och inkännande handlag. 
Efteråt blev jag bjuden på kaffe, knäckebröd och jordgubbsdryck. Himmelskt gott efter det dygn som jag fastat. Faktiskt gick jag sedan ned till caféet och firade positiva besked med kulglass och en kopp kaffe till. Tacksam!

Kommentarer

  1. Glad för din skull att undersökningen gick bra! Tänk, vad det betyder mycket med bra personal och med det rätta handlaget och inte minst: BEMÖTANDET. /Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen <3
      Alltid viktigt med bemötandet och särskilt om man känner sig lite orolig inför "vad som komma skall".

      Radera
  2. Ännu ett fint utflyktsmål. Bra med tips från både sociala medier och IRL :D Vad glad jag blir för att din undersökning gick lättare och med mindre besvär än väntat. Sådana överraskningar gillas :D Skönt att beskedet blev positivt också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mycket trevlig överraskning. Smärtstillning, lite lugnande och fin personal gjorde susen.
      Tack för din omtanke Ingrid <3

      Radera
  3. Fina bilder från en vacker promenad! Och så skönt att undersökningen gick bra och att du dessutom fick positiva besked. Nu kan du krama barnbarnen igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna för omtanken!
      Fint att jobbiga saker visar sig gå mycket bättre än befarat. :)
      Helgen efter kunde vi umgås med barnbarnet igen och jag hörde att förkylningssäsongen hade kört igång på förskolan - så det kanske var ett bra beslut att leva i frivillig karantän. Undvek inte bara honom utan även platser med mycket folk och liknande situationer.
      Under de knappa 3 veckor som jag var i karantän så funderade jag rätt mycket på hur det var under pandemin och hur jobbigt det var för många.

      Radera
  4. Snygg layout! Och vackra bilder, som vanligt!
    Grattis till att det var positiva besked på undersökningen! Härligt att få det som orsakar en hel del oro, gjort.
    Ni är fenomenala på att hitta små pärlor. För det finns det ju många. Vi har hittat en del genom att vi gjort Naturpasset i Tranemo och Ljungsarp under några år. Finns bl.a. en oroligt vi sjö i Ljungsarp...Älvasjön. Samt många fina sjöar i Ambjörnarp.

    Får pasa på att kommentera, då jag sitter vi en dator. Så tråkigt att det tycks omöjligt att kommentera Blogger via mobilen.

    Ha en fin... om än regnig... onsdag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du <3
      Det låter ju som ett bra sätt att hitta till nya fina platser, genom att använda Naturpasset. Tack för tipset om Älvasjön - den MÅSTE vi ju kolla upp. ;)
      Den där j*kla blogger! :(

      Radera
  5. Fina höstbilder.
    Lokalbefolkning har ofta mycket att ge. Allt är inte nedskrivet.
    Skönt att det är gjort och att det gick bra.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul när de omtänksamt delar med sig av "sina" små smultronställen.
      Tack Lena

      Radera

Skicka en kommentar