Största lyxen

Fram tills dess att jag sprang in i den berömda väggen så hade jag väl knappt varit på en enda kroppsbehandling, jo förresten till "knotknackarna" hade det blivit några besök, men det är inte riktigt vad jag avser när jag pratar om lyx. 
Hur hittar man lugnet i kroppen igen - i den där kroppen som har "gått bananas" och är spänd som en fiolsträng och där dessutom hjärnan verkar som den har slutat att fungera. Då när man inte kan läsa, lyssna eller prata längre. Kaos.

Jag brukar skratta åt hur många olika saker jag har testat för att bli friskare, men jag vet att min resa inte är ovanlig. Många gånger har jag läst om/träffat sjuka människor som söker sig andra vägar än till den traditionella vården. 
När man har försökt och försökt utan att någon där har någon lösning (förutom piller), ja då vill vissa av oss pröva andra metoder. 
Fördelen med att något är dyrt är (ofta) att de som t.ex. driver små privata kroppsbehandlingsföretag har tid för patienten/kunden. De lever på att vi blir nöjda till skillnad från många läkare inom primärvården vars patienter aldrig sinar och skall "behandlas" på 15 minuter. 

Idag fick jag återigen njuta av lyxen att bli ompysslad av en människa som bryr sig. Vilken tur att jag hittade henne, här i närheten av Tranemo. 
Nu ska jag besöka henne lite mer regelbundet och boka en ny tid efter varje behandlingstillfälle - annars har sådan här "bara för min egen skull-lyx" ha en tendens att inte bli av. Nu ska det bli ändring.

Kommentarer

  1. Vilken glädjande läsning med mycket hopp och framtidstro. Bara att ta beslutet att man är värd att bli omhändertagen trots en kostnad är för mig och kanske för dig ett stort steg. Underbart att du har hittat rätt person för ditt mående :D Hoppas kaoset försvinner och håller sig borta <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid
      Nu är det jäääättttelänge sedan som jag sprang in i den där väggen så utmattningen har jag lärt mig att hantera - eller rättare sagt de men som hänger kvar efter den.
      De där terapeuterna som är "rätt person på rätt plats" är guld värda.
      Trevlig helg!

      Radera

Skicka en kommentar