Prästgården i Länghem

Samhället Länghem ligger bara två mil från Tranemo så avståndet avskräcker inte för ett besök. 
Efter en djup och lite för lång efter-middagen-vila idag så åkte jag dit för en fika. 
När jag satt där ensam ute i det mysiga lusthuset så kändes det nästan som om jag var på skolavslutning eller nåt annat somrigt evenemang. 

Det hade hänt lite nytt i trädgården både i växtväg och när det gällde byggen, sedan mitt senaste besök någon gång förra året. 
För de små människor som vill leka affär så fanns det nu en liten sådan med passande tillbehör. Charmigt!

Kommentarer

  1. Fin plats att njuta av gofika och lugn på. Många fina bilder blev det dessutom. Det ser inte ut att vara någon trängsel direkt men kanske undvek du bara att fota människor...förutom en :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ovanligt lugnt idag, men jag förstod att det var skolbal och annat på gång för eleverna i området, så det kanske var förklaringen.
      Verkligen en plats som är värd många gäster.

      Tack Ingrid

      Radera
  2. Har ju aldrig varit där. Har tänkt många gånger. Speciellt då man åkt förbi....Oftast mot Torpa/Hofsnäs..
    Är lite dålig på att ge migvut på egen hand. Får lära av dej! Eller så ses vi där någongång! Vore trevligt! Ha det gott //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan verkligen rekommendera ett besök där i sommar/blomningstid. Det tror jag att du skulle uppskatta Anna-Lena.
      Vet att de har tre veckors semesterstängt, gissar på att det är under juli månad.
      Skulle vara ett toppenställe att träffas på - bra förslag.
      Ha det fint du också!

      Radera
  3. Vilket mysigt ställe för en fikapaus! Länghem har vi passerat men inte visste vi om det här stället så har vi vägarna förbi får det bli ett besök. Dina fina bilder gav dem lite extra reklam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen mysigt - trädgårdscaféer har en speciell charm.
      Om ni vill besöka prästgården nån gång framöver så kontrollera öppettiderna innan. De är nämligen begränsade och jag vet att de också har tre veckors semesterstängt.
      Tack BM/Lars

      Radera
  4. Väldigt fina bilder och en fin skildring av en till synes trevlig plats. Härligt initiativ med det "lilla fiket".

    SvaraRadera
  5. Vore jag ansvarig för turism inom ert område, vet jag vem jag hade kontaktat - Barbro i Tranemo -!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi - Kul! Får se om nån hör av sig. ;)
      Tack Elisabet

      Radera
  6. Så fint och fina bilder./Monica

    SvaraRadera
  7. Så somrigt o så svenskt, fint!

    SvaraRadera
  8. Oh vad fint och trevligt det ser ut!
    Roligt med tips om utflykter som inte är så långt från mig.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen en liten pärla, men med begränsade öppettider. Så kolla upp noga om du funderar på att åka dit. De brukar ha semesterstängt också.
      Tack Lena

      Radera

Skicka en kommentar