Hylténs industrimuseum, Gnosjö

Det här stället blev en extrabonus (plus ett ställe till faktiskt) efter vårt besök på Marieholms bruk. Muséet har dykt upp i mitt flöde någon gång och jag hade skrivit upp det på min "att-besöka-lista". 

Sådana här ställen är väl mest intressant för någon som är ungefär som vi. Som gillar att strosa runt i gamla industrimiljöer och som har ett visst intresse av svensk historia. 
Tror att vi båda tycker att utomhusmiljöer lockar mest, vi är inga genuina museibesökare - då vill det till något riktigt extra som kan få oss att stanna till och bli hänförda.

Kommentarer

  1. Har också sett utomhusmiljöer. Är inte så intresserad av museer. Om man undantar konstmuseer.
    Det finns en fin vandringsled, runt sjön, som utgår från området.
    Ha det fint! /_Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna-Lena
      Fin stämning där vid sjön. . .

      Radera
  2. Fina bilder på både natur och byggnader. Bilden på sjön är såå fin. Utomhus är oftast finast och det lockar även mig mer än ett inomhusmuseum. Undantag finns så klart men som regel så vinner naturen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint uttryckt Ingrid - "men som regel så vinner naturen". 💚
      Tack!

      Radera
  3. Du är väldigt bra på att komponera dina bilder med en förgrund! Något jag försöker jobba med, så tack för inspirationen! Speglingen är fantastisk.

    SvaraRadera
  4. Vi gillar också utemiljöer men ibland kan ett museum locka som t ex bilmuseum vi besökte i förra veckan. Dina bilder är jättefina och allra mest gillar jag lupinerna med den gamla transformatorstationen i bakgrunden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar också bilmuseum. Vi har ett jättefint här i närheten (Svenljunga) som heter Bynanders motormuseum. Där har vi varit och kan tänka oss att åka dit igen faktiskt.
      Tack BM/Lars

      Radera

Skicka en kommentar