Små projekt är också projekt

Som hus och trädgårds-ägare så finns det alltid projekt att ta tag i - åtminstone om det är ett äldre hus. En hel del ligger säkert i ägarnas personligheter också. Det finns ju husägare som bara bor och låter hus och tomt vara "i fred". ;) 

Numera finns det inga sådana inre måsten för oss längre utan vi har låneträdgårdar och till viss del också lånehus att sätta tänderna i. 
Vi kan t.ex. inte låta makens åldriga föräldrar hus och trädgård förfalla helt, det blir ändå han/vi som ska avyttra det så småningom - om vi överlever hans föräldrar vill säga. 
Om det vet vi inget. . . 

I vårt hus och trädgård gjorde vi under 40 år i princip allting själva, förutom takomläggning och dräneringsgrävning. Vi kallade oss för "det lilla team:et".

Nuförtiden ligger våra egna projekt på en helt annan nivå. 

Som till exempel det vi fixade i lördags, omklädning och upphöjning av sänggaveln. 
Vi har haft ett mönstrat tyg ett tag nu och hade inte fixat till höjden sedan vi flyttade in, den ska inte vara för låg. 
Summa för projektet: 290:- inklusive bensinåtgång. 
Nöjda!

Före:
Under arbetets gång:
Det färdiga resultatet:

Kommentarer

  1. Ett alldeles lagom projekt enligt mig. Det betyder inte att det var lätt för det krävs viss skicklighet för att få till det snyggt. Men ni kunde hålla till inomhus och utan risk för att falla från stegar eller slå er med hammaren. Man kan ju i och för sig bränna sig på strykjärn eller sticka sig på nålar men förhoppningsvis gick allt bra. Snyggt blev det hur som helst och jag förstår att ni är nöjda :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - härlig kommentar.
      Ev. skador är ju helt klart av en annan sort nuförtiden.
      Tack Ingrid

      Radera
  2. Hade vi nog inte fixat. Tummen mitt i handen...//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid bra att vara två, när det kommer till sådana där hemmafixar-projekt.
      Fyra händer (och två hjärnor) är bättre än två (respektive en) och tillsammans löser man det mesta.
      Jag är kanske något bättre på själva idéstadiet och T på själva genomförandet. Framför allt tycker vi (oftast) att det är kul med sådant som förändrar ett rum visuellt, t.ex. tapetsering och målning m.m.
      Stora arbeten som tar lååång tid, typ badrum och kök är däremot inte vår grej.
      Tack Anna-Lena

      Radera
  3. Vad roligt med lite hemmafix! Ett projekt är ett projekt, och det kräver planering, inköp och praktiskt arbete. Lite uppföljning kanske och sedan en summering. Det blev jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar känslan efteråt, när jag bara går och njuter av resultatet. Den känslan kan jag bära med mig läääänge efter att ett projekt är klart och varje gång jag går in i det rummet så känner jag mig glad (och nöjd).
      Roligt att vara kreativ, fundera och genomföra.
      Tack Anna

      Radera
  4. Jag tyckte ert projekt fick ett riktigt bra resultat, så snyggt det blev!
    Här har projekten också blivit mindre och vi kan alltid åka till barnen om arbetslusten blir för stor. I vinter heter projektet ”Röja och organisera arbetsrummet”, ett hyfsat stort projekt….

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket BM/Lars
      Ert vinterprojekt låter som ett lagom stort sådant.

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.