Vill du ta en bild på mig?

Jaha - nu har jag tydligen börjat tala med and-fåglar också (utöver hästar och kor). 

Det var i alla fall så jag uppfattade det hela när fågeln bestämt ställde sig i min väg. 
Poserade så fint; - vill du att jag ska ha huvudet vänt åt det här hållet, eller det här? 
Efter fotostunden tackade jag så mycket och gick vidare i det sköna höstvädret. 

Utanför blomsteraffären på gågatan stod allsköns buntar och växter. Den här blomman som tydligen heter Nigella gjorde sitt bästa för att locka mig till köp, men jag lyckades stå emot. 

Ulricehamns järnvägsstation går inte av för hackor. Så vacker och charmig med sina två olikformade torn.

Kommentarer

  1. En av få fåglar som gärna ställer upp på bild. En sådan järnvägsstation borde stå i varje stad. Nyköping har en charmig, dock inte lika ståtlig som Ulricehamn, men den ska inom kort ersättas med en fyrkantig lada av märket "modern".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den verkade helt klart foto-van. ;)
      Det där "moderna" är lite svårt att ta till sig ibland - det KAN bli bra, men oftast känns det väl bara konstigt. . .
      Tack Stefan

      Radera
  2. Ofta är gamla järnvägsstationer otroligt vackra och Ulricehamns är ett riktigt praktexemplar. Vår stationsbyggnad i Falköping byggdes på 30-talet i funkisstil och är definitivt inte vacker men blev byggnadsminne 1986 just p g a sin stil.
    Vilken fin fotomodell du fick!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bild-googla och titta på Falköpings station.
      Tack BM/Lars

      Radera
  3. Snygga bilder från en fin liten stad. //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran. :)
      Som sagt; en fin liten stad.

      Radera
  4. Väldigt fina bilder på den poserande anden :D Jag pratade lite med kvigor, eller om det var ungtjurar, på min promenad idag. Men de varken svarade eller poserade. Men jag passade på när en av dem i alla fall tittade på mig :D Nigella - vilken spännande blomma. Där skulle t o m jag bli sugen och ha svårt att stå emot. Det var imponerande av dig att lyckas :D
    Många stationshus är fina men det här stack ut lite extra med de två tornen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, det är inte alla som är pratsamma. ;)
      Ja Ulricehamns stationshus är extra fint och välbevarat, tas säkert väl omhand.
      Tack Ingrid

      Radera
  5. Hej! Otroligt vacker byggnad... och buketten med nigella, så läcker! Hoppas anden blev nöjd med bilderna. Riktigt stilig gräsand.

    Trevlig söndag, hoppas din söndag har varit fin! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkade nöjd. ;)
      Ja den där stationen är toppenfin.
      Tack Anna

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.