Hur lätt som helst

För första gången besökte jag idag trafikverkets kontor i Borås, angående förnyandet av mitt körkort. Hur smidigt var inte detta då! 
Två bås för att fotografera sig i och man sköter allt själv. Så pedagogiskt och enkelt upplagt - det var omöjligt att göra fel. 
Så ska det vara tycker jag, när det kommer till att sköta saker själv/digitalt. Man ska inte sitta och undra över vad själva frågan innebär (i det stora hela) och om det finns risk för att jag väljer "fel". 

Jag utnyttjade möjligheten till att ta flera bilder. Är du nöjd eller vill du ta en ny bild? Perfekt ju. 
Å så namnteckningen. Likadant där, är du nöjd eller vill du göra om. Efteråt till kassan för att berätta att inbetalningen för körkortet var inbetald idag och sedan en swish-betalning för dagens fotobesök och administration.
Supernöjd!

Kommentarer

  1. Så bra! Mitt senaste körkort är bedrövligt. SÅ urg´ful bild på mej. Togs hos förra ägaren till radio/Tv/foto-affären i Tranemo. Han var ingen bra fotograf. Sen förstår jag att man inte kan bli förskönad... MEN man vill ju iaf likna den bild som man brukar se i spegeln. men nu vet jag hur jag ska göra nästa gång, OM man får vara med till 2028, förstås....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Rekommenderas.
      Tack Anna-Lena

      Radera
  2. Älskar när det fungerar på det viset! Vi nödgades ju skaffa nya pass innan vi besökte Litauen och det var ju DELVIS med hjälp av den vänliga kvinnan bakom luckan, men det var också oerhört geschwindt!

    SvaraRadera
  3. Smidigt! Så var det här oxå på ambassaden i Lissabon för ett par år sedan när jag förnyade mitt körkort. håller med, det ska liksom bara funka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis så här enkelt ska det va!
      Kände mig riktigt uppiggad efteråt, över att någon verkligen hade utformat något så pedagogiskt.
      Tack Anna

      Radera
  4. Lätt och smidigt är alltid trevligt 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket pedagogiskt. :)
      Tack Ingrid/Ha det fint!

      Radera

Skicka en kommentar