Västervik - vid kyrkan

Är det bara 14 dagar sedan som vi var i Västervik.? 
Nu börjar min tidsuppfattning svikta märker jag, det känns mer som bortåt en månad sedan. Inte konstigt då att man tycker att tiden rusar numera. 

Läste lite snabbt på om Västerviks historia och om jag förstod det rätt så har staden brunnit hela fem (5) gånger. Stackars satar. 
Staden har legat på ett par olika ställen genom århundradena och där den ligger nu ansågs den vara mer skyddad från angrepp. 
Uppe runtomkring Sankta Gertruds kyrka ligger den äldsta bebyggelsen och här kan man ana historiens vingslag.

Kommentarer

  1. Å, dina bilder Barbro!!! Och tänk, vad dom röda tulpanerna betyder för första bilden .. , det blir som pricken över i! Sen ser jag ju att Västerviks församling borde höra av sig till pv, för taktegel-rengöring ,-), hälsar Elisabet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du alltid bild-peppar mig Elisabet! 💓
      De där tulpanerna spanade jag in när jag fotograferade, tänkte som du.
      Skrattar gott åt takkommentaren.

      Radera
  2. Tiden går fort. Västervik är en vacker stad och jag gick omkring där och letade stolpar under ett besök för några år sedan. Ett bra sätt att upptäcka staden. Vilken fin plats ni upptäckte och vilka fina bilder du delar med dig av :D

    SvaraRadera
  3. Så skoj att jag har hittat din blogg med många fina bilder. Västervik är en stad jag inte besökt sedan en regnig vecka 1981 med två små barn. Nu när jag sett dina (och din mans?) fina bilder inser jag att det är dags för ett återbesök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och Välkommen! :)
      Maken och jag har hittat till er fina blogg också. Kul!
      Västervik är absolut värt ett återbesök.
      Tack BM/Lars

      Radera
  4. Så fina bilder! Falurött är magiskt vacker tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Anna
      Det känns som om falurött är inpräntat i den svenska folksjälen på nåt vis, och det är ju inte så konstigt.

      Radera

Skicka en kommentar