Sommar i Västervik

Som sagt, för oss går det snabbt från tanke till handling. 
Så när någon nämnde Västervik och ett hotell precis vid/på vattnet, så kollade vi upp läget och packade övernattningsväskorna. 
Denna gång var Västervik verkligen till sin fördel och hotellet med sina Superiorrum "on water" var något nytt (för oss). 

Hotellet är tydligen ett projekt som Björn Ulveus har varit inblandad i/äger och jag kan tänka mig att en del kritiska röster höjdes när projektet blev godkänt. 
Det ligger nämligen på en "känslig" plats i Västervik precis intill ruinen, där de årliga visfestivalerna brukar hållas. 
Som turist och icke Västerviksbo så tycker jag att det ligger väldigt vackert och strategiskt, med "havet" på båda sidor.
Utsikt från en av delarna i restaurangen. 💙
Gäster kan parkera sin båt precis utanför rummet - vi kom dock med bil. Åtta privata bilparkeringsplatser finns det precis intill hotellet, men det kan ju inte räcka långt under högsäsong, kan jag tänka.
Väldigt trevligt rum. Att jag inte kan sova (på hotell) kan inte rummet skyllas för.
Om jag skall uttala någon liten kritik gällande hotellet så var receptionisten "så där" - vi kände oss inte överdrivet välkomna och frukostbuffén var i enklaste laget, men med en kock som hade lagt ned sin själ i att steka baconen till fulländning. ;)

Kommentarer

  1. Läget ser fantastiskt ut. Synd att ni inte kände er välkomna. Det är faktiskt receptionistens jobb att se till. //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt vackert, finare läge är svårt att tänka sig.
      Japp, en receptionist SKALL vara vänlig och välkomnande - det måste väl ändå vara nummer ett på arbetsbeskrivningen. Om man tycker att det är störande när gästerna ankommer så är man på fel plats.
      Tack Anna-Lena

      Radera
  2. Västervik besökte vi för första gången förra året. En trevlig liten stad. Hotellet i inlägget passerade vi några gånger, men vi hade valt närliggande Stadshotellet.

    SvaraRadera
  3. Å, du är en så mästerlig fotograf! Och tänk, så mycket ett vänligt bemötande betyder. Och tvärtom. Dessutom behövs det så lite .., det är inte alltid det storslagna. Minns när vi fick tillgång till vårt rum 3 timmar tidigare än vad som stod i bokningen, ja, när vi kom till Riga. Receptionisten var ett under av vänlighet .., jag nästan föll i gråt. (Det var hett .,. vi hade gått långt och jag var så trött).

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag läser om din upplevelse i Riga så inser jag ännu mer hur himla viktigt receptionistjobbet är. Ofta är ju gästerna lite trötta efter att ha rest och då tror jag att det är extra fint att mötas av en empatisk/trevlig person.
      Tack Elisabet

      Radera
  4. Wau sådan utsikt! Det havsnära är ju väldigt härligt. Och fina stämningsfulla bilder som du tagit också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carita
      Ja det här läget (på hotellet) var fantastiskt. Så mysigt att komma ut i till havet ibland.
      💙

      Radera
  5. Wow, vad kul att ni tog er dit. Har läst om detta hotell, men inte varit där.
    Viktigt med vänlig och välkomnande personal.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena
      Riktigt fint och härligt besök - Västervik visade sig från sin vackraste sida.

      Radera
  6. Vilket härligt väder och vilken fin plats att njuta av sol, blå himmel och hav på :D Jag förstår att alla inte är överlyckliga men för besökare är det så klart ett fantastiskt läge. En bra frukostbuffé kanske ändå är något man förväntar sig på ett så fint hotell.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen - det läget är svårslaget.
      Nu när det har gått en vecka så börjar jag tycka att jag kanske var lite för hård i mina omdömen. ;) Fokuset nu är mer på hur härligt och vackert allt var.

      Tack Ingrid

      Radera

Skicka en kommentar