En tråkig etapp av Jälmåleden

Den här sträckan av leden kan jag inte rekommendera, för den var i alla fall inte alls i min smak. 
Tur att denna korta runda bara var ca 2,5 km. Inget att titta på och väldigt bråtigt längs med den lilla stig som vi följde. Senare blev det bättre vid det gamla kvarnstället/bron, men sedan bara grusväg tillbaka till Ods kvarn (i Dalstorp) som var vår startpunkt.
Vissa susar iväg till ännu mera värme och trängs med andra, som också gillar samma sak. 
Själv traskar jag (nästan) ensam på en liten stig i skogen och lyssnar på fågelkvitter (i 20 grader) - det bästa valet för mig.

Kommentarer

  1. Gick leden från Nittorp till Dalstorp och tillbaka. På båda sidor ån. Det var när jag var ung/yngre och leden var ny. Upplevde vissa delar som riktigt tråkiga. Speciellt då man fick ta omvägar, från det som borde vara naturliga vägen. Beroende på tjuriga markägare.
    Borde testa att gå sträckan igen och se om den förändrats. //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills är allt som ligger norr om Dalstorpssjön vår favorit. Svårpromenerat på flera ställen men ändå intressant och spännande.
      Nu ska vi se om vi kan hitta någon mer stig i området. :)
      Tack Anna-Lena

      Radera
  2. Kanske inte den roligaste stigen men ändå vacker natur runt omkring. Svensk natur och lugn och ro är svårslaget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En led kan förstås inte bara bestå av det som VI helst av allt vill ha, mjuka skogsstigar. Grus och asfaltsvägs-etapper är inte så upplyftande. Samtidigt är det kul att utforska en led och alla dess delar.
      Ha det fint Ingrid!

      Radera

Skicka en kommentar