Nåt litet snap shot blir det då och då

Min street photo-era är ju sedan länge över - men då och då kan jag inte låta bli.
Den här bilden symboliserar bra vilken metod jag brukade använda när jag fotograferade människor. 
Anonymiserat, genom att ta bilden bakifrån eller från sidan så att tittaren inte kan identifiera vem det är på bilden. 
På det viset kom jag också runt det här med känslan av att det är jobbigt att fotografera människor i vimlet, för de flesta tar det emot att rikta kameran mot någon som är oförberedd. 
Samtidigt var det just den där omedvetenheten som jag var ute efter. Mycket sällan var bilderna arrangerade, men det förekom. Tyckte att de inte blev lika bra. 

I Västervik hade de byggt en väldigt trevlig stor bryggsektion längs med vägen och havet som människor kunde sitta på och även bada ifrån. Här satt många ned och umgicks.

Kommentarer

  1. <Visst är det liet kul att "smygfota",

    SvaraRadera
  2. Det är så jag vill fota också, om människor ska vara med. Eller så frågar jag, men då blir det ju som du säger arrangerat. De är fina de där bänkarna, liknar väl de som de har i Ulricehamn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så Anna - det blir inte riktigt samma sak när de är medvetna.
      Ja visst har de väl nåt sånt i Ulricehamn också, TROR dock att de har en annan form..?

      Radera
  3. Konstigt! Jag skrev en kommentar igår men förmodligen glömde jag bort att trycka på publicera efter att ha angett vem jag är. Kanske har det hänt fler gånger hos flera bloggvänner. Måste nog ha bättre koll.
    Jag har också svårt för att fota människor som ser att jag fotar dem men ibland gör jag det ibland. Men det är kanske oftast bättre att göra det lite i smyg. Mer äkthet i en bild där någon är omedveten om fotandet. Det här blev en väldigt bra och fin bild :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste någonstans att det hade varit strul hos Blogger, så kanske gjorde du rätt ändå.
      Tack för respons Ingrid

      Radera

Skicka en kommentar