Nytta och Nöje

Efter gårdagens besök i Borås som bl.a. innehöll ett oplanerat vävnadsprov med tillhörande stygn på "min" privata kvinnoklinik så var det idag som vanligt igen. 

Först ett par timmars städning av lägenheten och sedan ett spontanbesök på delvis o-gådda skogsstigar. Omväxling förnöjer, som sagt. ;)  
Vid en av Tranemos populära fiskesjöar så stannade vi till och tog några bilder. Underbara maj (också som sagt)!
Favoritunderlaget - gamla mjuka avverkningsstigar.
Oj så mycket lingonblom det var på den här rundan.
Sista delen gick på smal stig över en mosse, nästan så torrt att man inte blev blöt. ;)
Vi såg en hästhage skymta och det var dit vi ville, men nu fick vi bana en egen väg för att komma fram. Gick i hästhagen sista biten och hoppades på att hästarna bara skulle slänga en blick och inget mer. Så blev det och lite längre fram väntade bilen.

Kommentarer

  1. Jag instämmer i ditt "underbara maj" . Nu har ni hittat ännu ett guldkorn bland alla fina stigar ni går på. Vilken fin plats att njuta av skog, sjö och en bra stig :D Härliga bilder och kul med bilden på mobilen som fångar vyn :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag var underlaget perfekt hela sträckan.
      Tack för uppmuntran!
      💓

      Radera
  2. Kan det vara i närheten av Kroksjön. MÄNGDER med lingonblom överallt. Kul bild genom makens bild... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra Anna-Lena. Vid/runt Stora Skärsjön (inte långt fr Kroksjön).
      Kram tillbax!

      Radera
  3. Så härligt med en riktig skogspromenad! Nu får man verkligen passa på för vilken underbar majmånad vi har haft. Visst är det lite kul att ta bilder på en telefon/kamera skärm och på så sätt få ett foto i fotot…,

    SvaraRadera
    Svar
    1. April och maj detta år har varit månader fyllda med skogspromenader för oss, maken oftare än mig för jag tränar regelbundet på gym också.
      Tack BM/Lars

      Radera
  4. Maj är verkligen en vacker månad i Sverige. Fina bilder med ljuset sipprandes in mellan träden.

    SvaraRadera
  5. Om ni har alldeles för lite att göra på dagarna, kan ni ju ta emot turister och guida dem runt där ni har funnit små eller större guldkorn! Tipsa turistbyrån! (Med risk för att bli tjatig: underbara bilder!!) Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjata på - så tacksam för att du tittar in och tar dig tid att kommentera Elisabet.

      Radera
  6. Det är verkligen en vacker tid och helt fantastiskt i naturen. Vi är ute mycket också och gått en lång konstvandring i skog och vid sjö som verkligen var både vacker och mycket intressant och lite förundrad hur den kunnat ordnas och allt får stå kvar.
    Och roligt att se dina fina foton från vackra vandringar.

    Nu något helt annat, jag köpte på direkten collagen marin när du gjorde ett inlägg om collagen. Tar halva dosen som föreslås och jag har ett fint ljust hår med lockar och då menar jag med fint inte grova hårstrån utan fina fast i mängd. Trasslade ett tag och tappade nån tuss. Nu trasslar inget och tappar knappt ett hårstrå och det har blivit en väldigt fin kalufs. Även naglar blivit starkare och tycker att synen blivit bättre, har enbart läsglasögon men svagare nu och hornhinnan är ju uppbyggd i stort sett av collagen.

    Sen ska man bli yngre också men där måste jag säga att innan jag började trodde hårfrissan att jag var 15 år yngre🙂inget jag pratade om men plötsligt sa hon en ålder. Undrar hur det blir nu, haha, nej där tycker jag nog att det är ungefär lika. Rynkorna dröjer och det är ett släktdrag.

    Leder har jag inte märkt nån skillnad på och fortsätter med mina nypon för dem.

    Nu blir det nog rusning efter collagen😄.

    Ha det fortsatt så bra i vackra sommaren och kul om du har något mer att berätta om collagenet för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica

      Så intressanta iakttagelser - väldigt kul att få ta del av.
      OM jag har förstått det rätt, så är det en liten skillnad mellan kreaturscollagen och fiskcollagen. Kanske träffade den varianten jag köpte helt rätt i min kropp och med dess "problem".
      Jag hittade en sida som hade radat upp skillnaderna mellan de olika typerna av collagen, som var lätt att förstå.
      Här kommer länken: https://www.weightworld.se/skillnaden-mellan-bovint-och-marint-kollagen.html
      Tack igen - Ha det gott!

      Radera

Skicka en kommentar