"Less is more"

Det är ett tema/en uppgift som Anna har startat upp. 
Hon har ett stort och aktivt fotointresse medans jag är på "väg utför". 
Efter snart 40 år med kameran i hand, fotobloggande och deltagande i diverse fotoutmaningar, både på bloggar och på Insta - så dalar mitt eget intresse. 
Med det sagt så lyckades jag i alla fall ta några bilder med "less is more" i tankarna. Text, analyser och förklaringar orkar jag inte med men här är i alla fall bilderna - så l i t e inspiration lyckades Anna i alla fall med att ge mig. 
Känner ni fotolust och kanske vill utvecklas i er teknik (eller bara ändå), så titta in hos Anna.

Kommentarer

  1. Fantastiska bilder, kul du ville vara med och öva! Hade varit roligt att se originalbilden också, där du inte stod så nära och hade med mer i bilden, då övningen handlade om att zooma. Huvudsaken är ju dock att du fotade igen! Tack för länken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna
      Både Tony och jag missade det här med zoomningen och trodde att motivet i sig skulle skildra "less is more". Omgivningen finns tyvärr bara i mitt huvud. ;)

      Radera
    2. Jag förstod det :) Grejen med min utmaning är övning, inte tolkning. Motiven är aldrig viktiga utan det är att övning sker. Det är ett annorlunda mot alla andra utmaningar tänker jag. Ha en go dag!

      Radera
  2. Intressanta bilder. Snyggt//Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Så perfekt fångat! /Elisabet

    SvaraRadera
  4. Helt superfina bilder till det här temat, du har tänkt och du har jobbat på!
    Ja, det finns så många utmaningar man skulle vilja ta del av, men hinner ju inte med allt.
    Kul ändå att läsa och ta del av vad andra producerar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Jag var som sagt väldigt aktiv för ca 15 år sedan men nu har intresset svalnat. Fick ett återfall ;) nu.
      Ha en fin vecka Carita.

      Radera

Skicka en kommentar