En annorlunda tisdag

Ja inte riktigt som vanligt idag. 
Efter en natt med många störningsmoment så gick jag upp och tog mitt morgonkaffe tillsammans med maken i vårt kök/kontor. Jag brukar sitta på en av stolarna och äta frukost, och sedan flytta över till stolen bredvid (där datorn står) och läsa morgontidningen. - Hej då, nu går jag till jobbet. 
Maken brukar vakna före mig och är därför ansvarig för kaffebryggarhanteringen. 

Till och med min frukost var annorlunda idag, stället för macka så blev det ett kokt ägg med Bregott och några små skivor rökt lax. En standardfrukost förr om åren när jag åt LCHF-kost. 
Maken gjorde sedan slag i saken efter ett visst funderande, och åkte ut på äventyr utan mig. Kanske kommer han hem senare idag, kanske inte. . . 

Sedan fixade jag till mig och traskade iväg till gymmet, 5 minuter bort. Skall köra en gratis provträningsvecka nu och se om jag kan träna på gymmet trots mina kvinnobesvär i de "nedre regionerna". 
Men HJÄLP vilken dålig kondis jag har nu, den har verkligen försämrats. Så idag blev det bara ett kort besök med inriktning på konditionsträning. Traskade tillbaka hem igen och tog en dusch. 

Bestämde mig för att äta middag ute idag eftersom restaurangen 75 meter bort hade stekt fläsk m löksås och potatis på menyn. 
Tror knappt att det blir att vi steker fläsk själva här hemma mer. Kolfilterfläktsystemet i lägenheten är inte mycket att ha. Jag tyckte att den vanliga köksfläkten i vårt hus var gammal och dålig, men i efterhand så känns den i alla fall bättre än den vi har i den nybyggda lägenheten. Undrar om alla nybyggen har den här typen av fläktsystem tro?
Om man vill så kan man köpa olika träningsupplägg och kombinera det med kaloriberäknade måltider. Kartongerna ser i alla fall trevliga ut. ;) Om innehållet vet jag inget. Som f.d. LCHF:are så är inte kalorier särskilt intressant, där låg fokuset mer på kolhydrater.

Kommentarer

  1. Gott med fläsk och sås. Gör aldrig det hemma. Funkar inte när fläkten är kass.
    Heja på med träningen //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skrev ett svar men det "försvann" tydligen ut i cyberspace. . . :(

      Radera
  2. Annorlunda behöver inte betyda sämre och så var det nog inte den här dagen om jag har tolkat dig rätt. Bara annorlund. Tänk - jag har aldrig ätit fläsk med löksås...och nu är det för sent. Utan att veta om jag har gått miste om något stort. Jag gillar salt mat så jag skulle säkert gilla den rätten.
    Jag hoppas att det funkar bra med träningen och kanske kan du få hjälp att få till ett bra träningsschema. Kondis är en färskvara och jag kämpar också med att försöka återfå det jag har förlorat. Heja oss båda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi. Ja då lär du aldrig få veta. ;)
      Kanske att de gamla husmanskosträtterna är något man har vant sig vid att tycka om, sedan man var liten. Om man testade för allra första gången så kanske man överhuvudtaget inte skulle gilla det alls.
      Får se hur det går med beslutet om att börja träna igen, är osäker. . .
      Tack Ingrid

      Radera
  3. Läckra muggar ni har!
    Ja, det där med träning... man borde komma iväg. Jag har nu lyckats gå ner cirka 5 kg faktiskt, men mest för att jag lämnat vitt bröd, äter mindre godis och har minskat på söta alkoholhaltiga drycker, dricker helst bara torrt vitt vin.
    Kokt potatis gillar jag inte alls :-)
    Men mycket känns igen här, från försämrad kondis till besvären där nere :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din respons Carita!
      Fint att höra att jag inte är ensam :)
      Nu är gratisveckan slut och jag har tecknat ett medlemskap idag.
      Konditionen har blivit väääldigt dålig under tiden som jag har gjort ett uppehåll, den SKA bli bättre - så är det bara!

      Radera

Skicka en kommentar