Fredagens fotoutflykt

I vår jakt på motiv så hamnade vi oplanerat i/vid Timmele miniatyrby, strax intill kyrkan. 
Förra gången vi var där så var det sommar och jag minns inte att jag tyckte det var nåt särskilt. Så annorlunda något kan upplevas med andra förutsättningar. Nu var det istället ett vinterlandskap som hade skapats med hjälp av snöfall och kyla och då blev det betydligt mer spännande att dokumentera.
Försöker här att få fram något slags storleksperspektiv genom att få med de riktiga husen i bakgrunden. Maken fick också ge sig in bland husen för att skapa förståelse för hur små husen är.
Snön gjorde verkligen att det såg ut som en översnöad gammal by, någonstans i Sverige.

Kommentarer

  1. Wow! Vilket ställe! Såg ju dina ( eller om det vara Tonys) bild på Instagram igår. Kunde bara inte fatta att det snöat SÅ MYCKET mer i Timmele. Lurad! Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! :)
      Ja snön och säkert också vinden hade skapat en riktigt härlig effekt.

      Radera
  2. Vad fräckt ställe! Där kan ni ta drönarbilder med vanliga kameran! Kul fotoplats!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin liten by. Det var nog bra att ha med "riktiga" hus och maken som jämförelse. Kul att snön gjorde besöket mer givande och jag håller med om att snön är en förskönande faktor :D Men jag vet ju inte hur det ser ut på sommaren.

    SvaraRadera
  4. Har aldrig någonsin hört talas om Timmele, men så fint gjort! Och så intressant! Och så fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt förståeligt. Det är en liten plats utanför Ulricehamn, på vägen mot Falköping.
      Tack för pepp!
      💖

      Radera
  5. Nej men, så charmigt och välgjort. Tack för tipset. Nu har du gett mig en anledning till att bege mig ut på en Sverigeresa, för detta ställe har jag aldrig hört talas om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön gjorde verkligen sitt till. Som sagt så tyckte jag inte att det var nåt speciellt när jag var där sist.
      Att du inte har hört talas om det här är inte konstigt - jag som har bott bara tre mil därifrån hade ingen aaaaning om att det fanns. ;)
      Ibland kan man tycka (när man är ute och åker) att vissa saker slås upp nåt enormt och andra hittar man inte ens en liten skylt till.
      Kanske är det en medveten strategi ibland. Besökare är kul men vi vill inte ha någon massvandring hit, typ.
      Timmele är en liten by strax utanför Ulricehamn (vid Åsunden på vars is Sten Sture d.y. förlorade slaget mot danskarna och blev dödligt sårad, då hette staden Bogesund).
      Tack Stefan

      Radera
  6. Wow, dit vill jag. Gillar miniatyrer.
    Jag har åkt vägen mellan Ulricehamn och Trädet, men kände inte till denna by.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andra gången som vi (spontant) hamnade där.
      I vinterskrud blev de små husen sååå verkliga och charmiga.
      En liten insnöad by - någonstans i Sverige.
      Tack Lena

      Radera

Skicka en kommentar