Jag skulle ju INTE

. . . traska omkring i eländig terräng idag, för senast jag gjorde det så lovade jag mig själv att jag inte skulle riskera att "bryta mig". 
Idag hade jag dessutom tagit på mig mina vanliga lågskor som lämpar sig för att gå på fina stigar och asfalt. Å så gör jag ändå tvärtemot och håller på att ramla bland all bråte i stiglöst land. 
Aja baja Barbro - det kunde gått illa. 

Vad gör man då när man hittar en charmig gammal vägvisare som upplyser om att det bara är 100 meter att gå - jo man fotograferar bara skylten och åker vidare. Om man är klok vill säga. 

Tänk om jag hade varit den som ägde den här skogen/platsen, då hade det blivit "ordning och reda". ;) 
Först och främst så hade jag fixat till "stigen" som knappt syntes, klippt av alla grenar som hindrade att besökare kom framåt, rensat upp gamla nedfallna (hala) grenar och fyllt i några hålor. Det ska inte vara förenat med livsfara att ta sig fram till ett besöksmål i skogen. 

Sedan kom vi fram till en öppnare plats där i skogen och tittade oss undrande omkring. Var fanns domarringen och övriga stenar:? En himla massa mossbetäckta små kullar var allt som syntes. Självklart vackert på sitt sätt men ändå. 
En skylt med siffror satt uppsatt i ena ändan av området, men ingen som helst annan info. 
Som sagt om jag hade ägt skogen så hade jag sett till att markera stenarna (i ringen) alternativ frigjort dem från en del av mossan (om man får) och gjort det tydligt för besökare vad som fanns där. 
Varför en skylt vid vägen liksom när man inte kan uppfatta vad det är man tittar på.? 

Nedan: skyltar och skog längs med dagens grusväg och ev. en domarring. ;)

Momark.
Här tror jag att det skall vara.
Så här ska det se ut, en mjuk fin skogsväg i mossig terräng.

Kommentarer

  1. Vilken tur att du inte föll! Fin skog. Önskar er en fin påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nära ögat, man vet ju aldrig vad ett fall kan resultera i.
      Tack Anna - och en Glad påsk önskas tillbax!

      Radera
  2. Pust! Vilken tur att du inte föll och gjorde dig illa. Nu blev det riktigt fina bilder istället. Älskar den första med alla trädstammarna. Mäktig!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Anita
      Trädstammar fascineras jag ofta av.
      Ja idag hade jag tur, där i den eländiga terrängen-
      Glad Påsk!

      Radera
  3. Det är väldigt lätt att ramla eller trampa snett så det var tur och skönt att du klarade dig. Fin skog, även om det inte var helt klart var det ni ville se fanns.
    Önsker er en fin påskhelg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen lätt hänt - man behöver ha stadiga skor/kängor.
      Tack Ingrid och detsamma till dig!

      Radera
  4. Ja, lätt att snubbla och dråsa i backen! Säger som övriga, vilken tur att du stod på benen! Och vilka bilder sen ....! M mmmm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen
      Ja idag var det "på håret" - måste bli försiktigare och helt klart ha rätt skor.

      Radera
  5. Så fint foto med trädstammarna, trodde det var en tavla först. Väldigt vacker och rofylld.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica
      Tycker det är lätt att fascineras av stammar när de står så där lite tätt.

      Radera
  6. Tror inte att det är skogsägaren uppgift. Kan det vara länsstyrelsen månne, som ska se till våra fornminnen? De har iaf hand om naturreservaten. Vägen ut till naturreservatet i "vår" skog är under all kritik. Och ser man på hur nuvarande regering prioriterar och ger bidrag, så lär det inte bli bättre. Domarringen är med största sannolikhet täckt med mossa. Spännande att tänka på vad som utspelades i skogarna för tusen år sedan. Blir nyfiken på den här domarringen. Ska försöka leta upp den på länsstyrelsens karta. Tar stavar med för säkerhets skull. Glad påsk! //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe det tror inte jag heller - men om JAG hade varit skogsägaren så hade jag fixat till det i alla fall. ;) Bara för mitt eget nöjes skull.
      I mina forna hemskogar hade jag ofta med mig sekatör i fickan för att göra olika stigar ännu mera gåvänliga för mig och alla andra, genom att knipsa av gamla grenar som hängde ner över stigarna.
      Bra stadiga skor/kängor, gärna vattenavvisande och stavar där till - då är man rätt utrustad för den här typen av promenader.
      Glad påsk Anna-Lena!
      🐔

      Radera

Skicka en kommentar