En bra start på veckan

Efter helgens alla "ups and downs" så känns det extra bra att starta upp den här nya veckan. 

Våffeldagen är lika med födelsedag och efter dagens gymträning så var det himla mysigt med kaffe, våffla och trisslotter (utan vinst förstås). 
Redan igår köpte maken tulpaner eftersom vi brukar fira min födelsedag i "dagarna två" (denna gång tre). Varför då, kan man undra. Jo för att min officiella födelsedag (personnumret) är ena dan och den riktiga födelsedagen (enlig min mamma) är dagen efter. 

Ja inte gör det mig nåt, men det ställer till det för dom som vill gratulera. 
När min bror ringde igår så sa jag att; Jaha då får du ringa imorgon också för det är ju på Våffeldagen jag firar på riktigt. ;) Jodå, klockan 08 idag ringde han igen. Kul!

Carita i Finland har ett eget tema som heter "Glad måndag" och det kan jag verkligen instämma i den här måndagen.

Kommentarer

  1. Då gratulerar jag även idag och det blir enkelt att komma ihåg din födelsedag, min pappa fyllde också år på våffeldagen ,-). Kram på dig, Barbro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Elisabet!
      Ja jag brukar komma ihåg att din pappa fyllde år då också. Och Elton John. ;)
      💖

      Radera
  2. Stort grattis på din dag...eller dina dagar :D Jag vet inte om du tycker att det är festligt eller inte särskilt kul att det misstaget skedde men jag tror att du kan skratta åt det och kanske fira lite extra :D Våfflorna ser väldigt goda ut och tulpaner kan aldrig vara fel. Synd att det inte blev någon vinst men du hade säkert en trevlig skrapstund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid 💖
      Jag har aldrig brytt mig så mycket om det utan litat på mamma och alltid firat den 25:e. Däremot är de flesta runtomkring villrådiga som sagt men det gör inget. ;)

      Radera
  3. Oj, tänk att ha två födelsedagar. Då utbrister jag i ett stort GRATTIS på födelsedagen idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju lite lyxigt (för mig) - för andra mest förvillande. ;)
      Tack Anita 💖

      Radera
  4. Grattis på födelsedagen, och den där våffelbakelser ser ju helt fantastisk ut. Så du är en vädur du också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst - en Vädur här också. :)
      Ja den där våffelbakelsen kan jag inte klaga på alls.
      Tack Anna 💖

      Radera
  5. Grattis! Är du född i midnattstid då? I så fall passard et bra att fira i dagarna två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma brukade skoja om att barnmorskan hade glömt att vända blad i födda-boken eller var det kanske min mamma som var förvirrad..? Vem vet.
      Tack Anna-Lena 💖

      Radera
  6. Ser gott ut! Och grattis på födelsedagen! Jag hade min på vårdagjämningen, firar lite extra för tycker det är en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att vara född på vårdagjämningen låter fint - då föddes du som ett slags vårtecken och löfte om ljusare tider.
      Tack Monica 💖

      Radera
  7. Stort grattis i efterskott. Vi fuskade och åt våfflor redan i söndags. Kan man köpa semlor redan i november så kan man fuska med allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Stefan 💖
      Absolut! Våfflor är lika goda året om och för mig inte alls styrt av någon speciell dag.
      För övrigt är ju själva ordet våffeldagen en förenkling av Vårfrudagen, alltså Maria Bebådelsedag (som det hette förr i tiden) - men det blir ju för krångligt. ;)

      Radera

Skicka en kommentar