Ett år i nya lägenheten

Den 28:e dec 2022 så gick flyttlasset från vårt tillfälliga boende (efter att vi tidigare hade sålt vårt hus) hit till vår splitternya lägenhet. Alltså hade vi idag (2022) sovit första natten här. 
En långvarig önskan hos mig att lämna husägandet och allt vad det innebär hade uppfyllts. 
Fortfarande nu ett år efteråt så tänker jag nästan varje dag; Herregud så skönt att slippa allt med huset - återigen en slags frihetskänsla. 
Det mesta sitter i huvudet förstås, så länge som man känner sig stark nog att klara av alla problem som kan dyka upp med gamla hus - så är det ok. När krafterna både kroppsligt & mentalt börjar svikta det är då som det blir jobbigt. 
Vet att min make har en liknande problematik nu (av andra orsaker), att telefonen skall ringa och att det är dags för nästa akututryckning för att fixa saker. En känsla av att man a l d r i g kan slappna av, helt och fullt. . . 
Livet.
En bild tagen inne i lägenheten från hösten 2022, då när vissa saker hade kommit på plats och vi var på studiebesök. :)

Kommentarer

  1. Grattis på inflyttningsjubileumsdagen". Det där med gamla föräldrar, det är superjobbigt. Men svärfar din har iaf tillsyn, Men förstår att det är jobbigt ändå.
    Vet ju att jag skulle sakna trädgård om vi flyttade. Samtidgt som DAGLIGEN tänker på hur otroligt mycket saker som finns i huset. Vem vill ha? Vem ska ta hand om?
    LIVET... det är... ja, ett liv..... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna-Lena
      Det hedrar dig att du tänker på hur otroligt mycket saker det (oftast) finns i hus.
      När jag tänker tillbaka på mina föräldrar och deras enorma hus så blir jag ibland irriterad. Aldrig att jag minns att de pratade om att de skulle underlätta för oss genom att röja & rensa och kanske till och med flytta till något mindre.
      Upplever att kvinnor verkar vara lite mer öppna för att göra förändringar.
      Tror det att det är en generationsfråga också.
      Kram

      Radera
  2. Som som ofta blir man förvånad över hur fort tiden har gått. Tänk att det redan har gått ett år. Grattis på ettårsdagen :D Ett beslut som blev väldigt lyckat. Du vet att jag förstår precis hur härlig den där känslan av frihet är :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid
      Ett år! Vad hände? (som jag brukar säga)

      Radera
  3. Grattis på 1-års dagen! Vi firar snart 3 år i huset :) Men jag förstår känslan, vi hade den när vi flyttade till lgh i Alingsås. Önskar er ett gott slut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna
      Å man kan alltid ta nya beslut. :)
      (så länge man orkar)

      Ett gott slut önskas dig/er tillbax!

      Radera
  4. Tänk att det redan gått ett år. Det känns verkligen som det kändes rätt för er att sälja huset och flytta till lägenhet. Och ni har det ju så fint där.
    Gott slut och Ett Gott Nytt år till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst känns det nästintill konstigt. Swisch - så har det gått ett år.
      Ja i rättan tid blev det av. Just idag ;) känns det som att jag inte skulle orka genomföra den långa processen igen.
      Tack Anita

      Radera
  5. Nu i januari har vi bott i vårt nya boende ett år. Vi stortrivs här och ångrar inte ett ögonblock att vi flyttade hit. Det är lugnt och fint. Vi hade tidigare också en lägenhet men var mycket missnöjda med vår dåvarande hyresvärd (det kommunala bostadsbolaget). Första julen och nyåret har varit toppenbra här, Så trevligt att du också trivs och att allt är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentar Ewa
      Så kul att höra - att ni också trivs. Livet blir bekymmersfritt när man slipper ansvar för ett eget boende. Jag uppskattar just det väldigt mycket.
      Sedan var det ju en del fördelar med att bo i ett lugnt villaområde. Centralt boende i ett hyreshus (som nu) är annorlunda.
      I villaområdet levde vi mer som i en "skyddad verkstad" - här pågår det saker runtomkring hela tiden, som vi får anpassa oss till. Vi hör och ser fortfarande bra. ;)
      Samtidigt är det kul att vara i händelsernas centrum och se allt som händer, så här lite från ovan.

      Radera

Skicka en kommentar