Allra finaste idyllen - men. . .

Så otroligt vackert i sommarsverige. Njuter och fotograferar finheterna. 
Vi åker på för oss nya småvägar på Kålland och den turisväg som kallas för Vänerslingan. Under bilderna förklarar jag varför jag har skrivit ett men i överskriften.
Sista bilden säger väl det mesta. För här på Kålland ligger Skaraborgs flyttfottilj, Såtenäs. Naturen är rena rama idyllen men ljudföroreningarna verkar vara massiva och ännu mer intensiva nu på grund av omvärldsläget. 
Så synd. Där skulle jag aldrig vilja/kunna bo. . .
En bild säger INTE allt med andra ord.

Kommentarer

  1. Jag instämmer i att det är väldigt vackert med en skön sommarkänsla. Synd om det förstörs av flygbuller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla fint! 💚
      Om jag förstod det rätt så var det inte måttligt med buller heller utan väldigt intensivt.

      Radera
  2. Så fina idylliska bilder och så kommer ett MEN. Inte är det enkelt, skulle inte heller vilja bo i det ljudet. Alla inser att vi ska ha ett flygförsvar men ingen vill ha det bredvid sitt boende, en inte helt enkel ekvation att lösa…

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det ju.
      Allt som bör/ska finnas - men som ingen(?) vill ha nära sig själv.
      Tänker på allt från flygplatser/försvar, vindkraftverk, ny järnväg, nya vägar och kanske nåt mer som jag inte kommer att tänka på.
      Tack BM

      Radera

Skicka en kommentar

Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.