Skara och stadshotellet
Egentligen tänkte jag att vi skulle ha firat makens 70-årsdag på stadshotellet, men min operation kom ju hastigt på och firandet fick ställas in. Så jag tänker att nu blev det av, lite i efterskott.
Maken har mycket mer koll på Skaraborg jämfört med mig, för det området ingick i hans kontrollområde, i sitt arbete för Västtrafik.
"Schlätta" är ett landskap lätt att älska. Öppna landskap är härligt att variera sig med när man alltid har bott i skogrikt inland.
Att ännu kunna förflytta sig mellan skog, vidder och hav är en variation som jag uppskattar.
Skara(borg) visade sig från sin allra finaste sida under vårt besök.
Hotellet kan jag sannerligen inte klaga på.
Mysiga miljöer, lugnt, fyllt med Lars Lerin-tavlor överallt och god mat, inklusive en generös frukost.
Å så sängen i Superior-rummet - himmelsk! Hur en säng kan vara fast men inte alls hård, det övergår mitt förstånd. Inte ont någonstans i kroppen på morgonen, det måste väl vara det bästa betyget på en säng. Cool!Här satt vi och åt middag på kvällen. Vackra detaljer.Smart - nästan så man skulle vilja göra ett sådant bord och ha hemma.Att Skara är en av Sveriges äldsta städer det märks på alla ståtliga och rikt dekorerade byggnader. Domkyrkan/Katedralen med anor från 1100-talet är ett landmärke och de två tornen syns långväga ifrån, dock inte på mina bilder.Stadshuset "går ju inte av för hackor".Symbolen för Skara tycker jag att de har lyckats med - går inte att missförstå.?Efter en stund så skiljdes vi åt och hade trevligt på var sitt håll. :) Jag hittade till nya delar av Skara och fann Fornbyn, som en jätte-hembygdspark - där strosade jag en bra stund i solskenet.Precis bredvid ingång till Fornbyn låg/ligger Västergötlands museum.
Köpte mig en svalkande dricka och tog en snabb tur i lokalerna. Fascinerande!
Kommentarer
Skicka en kommentar
Om du inte har ett Blogspotkonto så tryck på den lilla pilen efter Walkaboutsweden. Där kan du välja Anonym och själv skriva in ditt namn efter kommentaren.