Fika & Foto på Lustigkulle

Det händer så mycket kul borta på Lustigkulle - men de flesta aktiviteter måste jag avstå från. Däremot när det är öppet för fika så brukar jag passa på att "hänga på låset", fika och sedan ta en liten fototur. Så här kommer dagens skörd. Jennies mat och fikautbud är himmelskt gott.
Lite, lite snö har kommit och jag följer med fingret vägen som är utmärkt i konstverket som står framför entrén.
Gillar att den gamla ladugårdens karaktär har fått vara kvar.
På övervåningen kan många samlas för olika typer av arrangemang.
Tommys träskulpturer har en förmåga att tala till mig. . .
Den här textrutan fick mig att fundera en stund.
Min egen tolkning av det här träarbetet är: Pressen & stressen som vi utsätts för under livet.

Kommentarer

  1. Jag förstår att du gärna återkommer dit :D Så fint med handskrivna etiketter på de handgjorda förpackningarna och massor av annat trevligt att vila ögonen på. Man får stanna upp en stund och fokusera lite för att få ordning på texten utan mellanslag. Men är det inte mer text än så klarar t o m jag det :D Jag gör precis samma tolkning som du av kvinnorna i sista bilden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att vi tolkar det där konstverket på samma sätt.
      Tack Ingrid

      Radera
  2. Hade nog varit ett favoritställe för mig också. Och mellanmål finns det ju gott om :)

    SvaraRadera
  3. Har bara fått tummen ur, och besökt Lustigkulle en enda gång. Väldigt trevlig miljö, god... och billig... fika, och framförallt är det så trevliga ägare tilll det fina stället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bara instämma - trevligt på alla sätt och vis.
      Tack Anna-Lena

      Radera
  4. Ser himla trevligt ut och den där gulorangefärgade tavlan, den hade gärna fått bo här hos mig. Hos oss, menar jag. /elisabet (För övrigt v ä l d i g t talande bild - den sista -. Tur att man är friherrinna.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer - den där gulorange tavlan är så himla fin.
      Tack Elisabet

      Radera
  5. Fint och intressant ställe.
    Hade det varit i närheten hade säkert jag också tagit mig dit.
    Ha det fint!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar