Akututryckning

Ja så himla akut blev det inte, men i alla fall helt oplanerat. Vår son ringde på morgonen och undrade om vi kunde ställa upp idag och hämta sonsonen på förskolan, p.g.a. kort om folk på hans (sonens) arbetsplats och därmed extra mycket att göra. Det gick ju finfint. En av de viktigaste orsakerna till att vi flyttade just hit, var ju närheten till vår lilla familj. 
Så ännu några timmar med lille M idag och som vanligt skickar jag ett tack till högra makter efteråt, för de stunder som vi får tillsammans. 💕 

Kommentarer

  1. Vilken lycka för både er och föräldrarna att ni finns tillgängliga med kort varsel. Lycka även för Lille M :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid
      Ja just i sådana här situationer så känns det extra bra att finnas på plats.

      Radera
  2. Instämmer med vad Ingrid har skrivit! Jag undrar hur sonen med sambo skulle ha klarat av just såna akuta utryckningar - då menar jag från jobben - om inte hennes föräldrar flyttat från Vetlanda till Limhamn! Just detta att kunna komma nästan på studs, måste vara ovärdeligt för småbarnsföräldrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisabet
      Ibland tänker jag på alla dem som inte har någon alls att be om hjälp. Hoppas verkligen att de har andra nätverk att vända sig till.

      Radera
    2. När Tommy och jag hade barnen små - ja, alltid i princip - hade vi absolut ingen i närheten. Mamma i Sydamerika, pappa död, min ena syster i Australien och den andra i Luleå och när vi flyttade till Västerbotten, flyttade hon till Lund där dottern började plugga. Farmor bodde i Göteborg, farfar dog tidigt. Jag fattar inte hur vi fick ihop det, vi arbetade ju oregelbundna tider och även helger (jag varannan) under hela deras uppväxt. Elisabet

      Radera
    3. 💕
      Ja ibland när man tittar tillbaka så kan man undra över hur man fixade saker och ting.
      Det låter som om det var en tuff tid för er under småbarnsåren.
      Kram!
      💕

      Radera
  3. Ja, så viktigt att ta vara på de stunder vi får med nära och kära, gamla eller unga ❤🙏

    SvaraRadera

Skicka en kommentar