Mysiga Lustigkulle i Tranemo

Lite lustigt är det att jag numera bor en bit bort från stället som heter Lustigkulle och som drivs av Tommy och Jennie. För några år sedan träffade vi konstnären Tommy på en av Sjuhärads konstrundor. På direkten gillade jag/vi honom och det han skapade. Köpte ett par av hans böcker där och då. Sedan återkom vi på ännu ett konstrundebesök. 

Inte visste vi då att vi senare skulle flytta till just Tranemo. Tommy hade planer på att skapa något av/i sin gamla ladugård som stod på tomten och nu har de planerna blivit verklighet. Fast jag kallar det för (mitt) Paradis. Det är nåt med det där stället alltså...
Därtill är Jennie också makalöst duktig på en massa saker. Bland annat bakar hon himmelska fikatillbehör. Chévresalladen och tomatsoppan var också supergoda. Öppettiderna tror jag styrs av ork och lust. Så det gäller att hänga med på Instagram och Facebook för att se när det är öppet. 

Här finns det inte bara fikatillbehör och lättare lunch utan det händer en massa annat också. Gissar på att visionen är att Lustigkulle skall vara en mötesplats för både det ena och det andra.

Kommentarer

  1. Helt fantastiska bilder och vilken härlig färg på själva huset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar!
      Så fint med det röda och gula.

      Radera
  2. Vilken härlig oas med mycket att se och äta :D Äppelpajen ser ljuvligt god ut. Alla bilder år så fina och mamman med barnet på axlarna tittade jag länge på. Undrar vad de tittar på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran!
      Tommy har många strängar på sin lyra och träsnideri är en av dem. Gillar dem också.

      Radera
  3. Jag har inte vant mig vid att det är fel adress för min del här men jag ska försöka fylla i rätt hädanefter :D

    SvaraRadera
  4. Ser så mysigt ut. Återigen en liten pärla som ni bjuder på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen en pärla. Lugnt och harmoniskt. Brukar "hänga på låset" så att jag får en egen stund innan andra gäster kommer.
      Finns många väldigt trevliga café & mötesplatser här i närheten.
      Tack Anna

      Radera
  5. Å så glada vi är för att ni hittat hit och sååå fina bilder. Dina ord för oss glada och rörda. Det är som du skriver. Lustigkulle är det vi och ni vill ha det till vilket gör det så spännande. Det är ditt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinn, Vinn-situation. :)
      Tack för att ni tittade in och tog er tid att lämna en kommentar.
      Vi ses!
      Barbro

      Radera
  6. Det är underbart att ha sådana platser i sin närhet. Är det några ställen man finner ro och glädje, så är det på dessa.

    SvaraRadera
  7. Ser både trevligt och gott ut!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett toppenställe!
      Tack Lena för att du tittade in på min ny(gamla) blogg.

      Radera

Skicka en kommentar