Bloggen skall vara mitt "Happy Place"

Eftersom fotografering är så kul, så ville jag för ca 15 år sedan ha ett ställe där jag kunde publicera mina bilder och inte bara låta alla ligga där i datorns mörka och dammiga arkiv. 

Många olika bloggar med olika inriktningar har det blivit genom åren. Så för mig själv så benämner jag bloggen som en bildblogg. Eftersom jag vid den tiden också p.g.a. sjukdom inte hade ork kvar att ha ett normalt socialt liv med andra människor utanför familjen - så var bloggen ett litet fönster ut mot verkligheten. Korta stunder kunde man "umgås" med andra människor, stunder som man själv valde.
 
Om EN enda läsare alltid väljer att ta mina texter i inläggen (som jag får kämpa med att skriva) personligt och berätta för mig hur "det verkligen är och ska vara", och samtidigt aldrig ha något positivt att säga - jag då blir jag störd här på mitt Happy Place. 

Därför kommer just den personens kommentarer hädanefter alltid att plockas bort av datorn. 

Klart att det ska vara en bild i det här inlägget också, men som inte alls har med texten att göra.
Karlatornet i Göteborg med vacker kvarhängande dimma. Taget uppe vid Sjöfartsmuséet på andra sidan älven.

Kommentarer

  1. Det gör du rätt i! Så gör jag också, de som inte respekterar mitt space väljer jag bort. Läcker bild med dimman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände på mig att du skulle förstå precis vad jag menar.
      💖

      Radera
  2. Den sortens kommentarer gör inte heller kommentarsfältet i stort någon tjänst, tycker jag. Det står ju var och en fritt att skapa en egen blogg där man kan skriva precis vad man vill och tycka så mycket man vill.

    Oj vad jag gillar banérbilden ovan! Tegelpannor och mossa, det är grejer det. / annannan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack annannan!
      Tänker precis likadant - bättre att ventilera fritt på sin EGEN blogg.
      Jag tittar alltid lite extra på tegelpannorna när vi rör oss bland gamla byggnader.

      Radera
  3. Tycker det är ett klokt beslut och fler borde följa det.

    SvaraRadera
  4. Helt rätt och så skulle jag också välja att göra. Det här är din blogg och du väljer själv vilka du vill göra delaktiga genom kommentarer. Någon skrev en gång att har man inget vänligt att skriva så bör man låta bli. Så sant. Jag hoppas att du nu kan fortsätta att bli glad av att blogga :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen
      Det där ordspråket tänker jag ofta på - även ibland när det gäller mitt eget beteende.
      Bloggen vill jag gärna behålla som mitt eget Happy Place framöver också.

      Radera
  5. Helt rätt tänkt! Bloggen ska få vara din happy place <3
    Och jag som inte heller har så mycket till socialt liv, då jag är gift med jobbet - vill också att bloggen ska vara mitt fönster utåt och här får jag kontakt med likasinnade. Sådana som du.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej, såg att du gillar tegelstenar och mossa. Då kan jag tipsa om Slottsmöllan i Halmstad. Det borde ju vara en happy place för dig :-) Hälsar Åsa från nämnda stad

    SvaraRadera

Skicka en kommentar